0  |  0

توسعه کارآفرینی درگرو توجه به نظام آموزشی است

توسعه کارآفرینی درگرو توجه به نظام آموزشی است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله محمدی صبح یکشنبه در اختتامیه جشنواره برگزیدگان پژوهش، فناوری وکارآفرینان منتخب خراسان شمالی که در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، افزود: خراسان شمالی با توجه به پتانسیل‌های حوزه صنعت، کشاورزی و ... و کمک به دانشگاه‌ها می‌تواند در پویایی و بالندگی جامعه موثر باشد.

وی گفت: عوامل موثر در توسعه کارآفرینی در گرو توجه به نظام آموزشی است.محمدی اظهار کرد: برای تبدیل علم به ثروت بایستی نظام آموزشی تغییر یابد.

وی گفت: در یک مقطع زمانی دانشگاه‌ها تنها رسالت خود را در بحث آموزش انجام می‌دادند اما با توجه به نیاز جامعه دانشگاه‌ها یک گام جلوتر پیش رفته و مباحث پژوهشی را مورد توجه قرار دادند.

محمدی با اشاره به برخی اقدامات و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه اندازی کمیته توسعه و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی به منظور ارتباط با صنعت، راه اندازی مراکز شتاب دهنده و... از جمله این اقدامات است.

محمدی افزود: از مجموع ۲۰۳مرکز رشد موجود در کشور، ۷۱مرکز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.وی اظهار کرد: اولین پارک علم وفناوری خصوصی در سطح کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و با تلاش این دانشگاه نمایندگی این پارک در تمام استان‌های کشور راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: همچنین راه اندازی شهرک فناوری آزاد و شفا در تمام استان‌ها مستلزم حمایت ویژه استانداران است.محمدی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در هرزمینه ای ثابت کردند که می‌توانند ایده‌های خود را به نتیجه برسانند.

معاون مدیرکل توسعه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا زمانی که دانشگاه‌ها پژوهشگران و استادان خود را در جایگاه واقعی قرار ندهد اهداف مد نظر محقق نخواهد شد و در صورت توجه به پژوهشگران خود نیز شاهد شتاب رشد علمی بیش از ۱۰۰برابر خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com