1  |  0

معلولان توانمند تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره دریافت می‌کنند

معلولان توانمند تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره دریافت می‌کنند

رضا اله وردی درگفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به مشکلات موجود در جامعه معلولین، اشتغالزایی برای این افراد از اهداف و اولویت‌های کاری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی است.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان با پرداخت تسهیلات و حمایت از معلولان توانمند، آنان را به سمت خودکفایی و کارآفرینی سوق می‌دهد.اله وردی اظهار کرد: به منظور حمایت از اشتغال‌زایی به معلولان توانمند استان تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره با نرخ سود یک تا چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: اکنون اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه معلولین است که بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی با اجرایی کردن بحث سه درصد سهم استخدامی معلولین در دستگاه‌ها، دغدغه اشتغال آنان را رفع کنند.

اله وردی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به تشکیل ۱۰ درصد جمعیت خراسان شمالی توسط معلولین، این میزان درصد استخدامی نیز پاسخگوی افراد معلول نیست.مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: معلولین در برخی زمینه‌ها توانایی‌های بیشتری نسبت به افراد سالم دارند که باید مشکلات و خواسته‌های آنان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۷ هزار نفری خراسان شمالی حدود ۱۶ هزار معلول جسمی، حركتی، ذهنی، بینایی، اعصاب و روان، ناشنوا، گفتاری و ضایعه نخاعی  تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com