0  |  1

یک هزار و 300 شرکت دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شدند

یک هزار و 300 شرکت دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد صاحب کار خراسانی عصر شنبه در سومین نشست فعالان بخش فناوری اطلاعات و اطلاعات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه این وزارتخانه افزود: طبق بررسی های صورت گرفته مجموع معافیت مالیاتی این شرکت ها 60 میلیارد تومان برآورد شده که باید صرف تحقیق و توسعه کنند.
وی شکل گیری کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را خاطرنشان ساخت و گفت : 11 هزار شرکت تمایل خود را برای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان اعلام کرده اند.
صاحب کار خراسانی گفت: تعداد چهار هزار و 500 شرکت اسناد و مدارک خود را ارائه کرده اند و اکنون کار ارزیابی چهار هزار شرکت انجام شده است.
وی افزود: دو هزار شرکت نیز برای برخورداری از مزایای دانش بنیان معرفی شده اند.
این مقام مسوول ، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان را شامل معافیت های مالیاتی ، گمرکی و صادراتی دانست و گفت: اکنون 400 شرکت از کریدور حمایت و تجاری سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری استفاده می کنند.
وی اضافه کرد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، 40 شرکت دانش بنیان نیز از معافیت سربازی برای کارکنان خود استفاده می کنند.
به گفته وی ، شرکت های شتاب دهنده استارت آپ ها نیز شامل معافیت های مقرره خواهند شد.
سومین نشست فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اکنون در پژوهشگاه وزارت ارتباطات در حال برگزاری است.
پیش از این معاون پژوهش ، آموزش ، پژوهش و فن آوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفته بود : توسعه شرکتهای دانش بنیان در دستور کار این معاونت قرار دارد و در قانون رفع موانع تولید نیز این موضوع پیش بینی شده است به طوری که کلیه معادن کشور می توانند 10 درصد حقوق دولتی را صرف آموزش و پژوهش نمایند ، مدیران واحدهای صنعتی نیز 10 درصد مالیات ابرازی خود را می توانند به این موضوع اختصاص دهند.
همچنین واحدهایی که در بخش R&D خود تحقیقات و پژوهشی که منجر به اختراع و یا تولید محصولات دانش بنیان شود را انجام دهند ، وزارت صنعت،معدن و تجارت 50 درصد از هزینه های پژوهشی واحد تولیدی را به شرط مشارکت و حضور اساتید دانشگاه پرداخت می نماید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com