0  |  0

دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد

دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: مهارت‌دار بودن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به معنای کارآفرین بودن آنها نیست چرا که دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد و بتواند در چرخه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کند.
سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به اینکه دانشجوی کارآفرین باید در چرخه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری ما احتیاج به تولید در حوزه تکنولوژی داریم.از طرفی راه اندازی مراکز نوآوری و مراکز رشد از جمله گام‌های خوب این دانشگاه در رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.
فعال‌تر شدن دانشگاه‌های علوم انسانی باعث رشد در علم و فناوری می شود
وی افزود: یکی از راهکارهای رشد در علم و فناوری فعال‌تر شدن دانشگاه‌های علوم انسانی است که می‌تواند با اثرگذاری بیشتری در اقتصاد نقش محوری ایفا کند. در واقع اینگونه دانشگاه‌ها با شناسایی نیازهای مختلف کشور می‌توانند نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.
افزایش دانش فنی بسیاری از گره‌‌های صنعتی کشور را به صورت خودکار حل خواهد کرد
معتمدی تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی وارد مقوله فناوری شوند یک نوع ارزش افزوده برای دانشگاه‌های فنی و صنعتی در اقتصاد محسوب می‌شود. چرا که با افزایش دانش فنی بسیاری از گره‌‌های صنعتی کشور به صورت خودکار حل خواهد شد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که نوآوری یکی از عوامل مهم در رسیدن به تکنولوژی است که می‌تواند در کنار مهارت‌افزایی دانشجویان تکمیل‌کننده پیشرفت علم باشد
رسیدن به پرچم داری علمی از طریق فعالیت های علم و فناوری میسر می شود
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: رسیدن به پیشرفت و پرچم داری علمی از طریق فعالیت های علم و فناوری میسر می شود. تجربه نشان داده است در هر مقطع زمانی وقتی به دانشگاه‌ها اعتماد شد نتایج خوبی را شاهد بودیم، در حال حاضر باید مراکز علمی در همه زمینه‌ها و بخش‌های کشور نقش محوری داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com