0  |  0

ضرورت تکمیل اکوسیستم کارآفرینی با حضور نخبگان

ضرورت تکمیل اکوسیستم کارآفرینی با حضور نخبگان

شریف گفت: کمک به تکمیل اکوسیستم کارآفرینی استان، هدفمند و امیدزا بودن تسهیلات و توجه به حوزه دانش‌آموزی از مهمترین اولویت‌های بنیاد نخبگان است.
حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به فعالیت‌های متعدد این بنیاد در سال ۹۸، گفت: بنیاد نخبگان فارس با اجرای بیش از ۹۰ برنامه در سال ۹۸ از جمله ۱۸ برنامه در حوزه کارآفرینی و نو ارزش‌آفرینی، ۹ برنامه ملی و استانی تکریم از نخبگان و الگوسازی از آنان، ۱۰ برنامه در حوزه شناسایی و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزی، بررسی تقاضای تسهیلات بیش از ۱۴۰۰ نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان و مخترعان استان و ارائه جوایز و تسهیلات حمایتی به برگزیدگان آنان، مأموریت‌های خود را به شکلی مطلوب انجام داد.
وی افزود: با هدف استفاده از توان خیّران در جهت حمایت از منابع انسانی و تکمیل اکوسیستم کارآفرینی استان، ۸ جایزه علمی و کارآفرینی با همکاری این بنیاد و مجمع خیّران فارس در سال ۹۸ رونمایی و اهدا شد که گام مؤثری در زمینه حمایت از پژوهشگران و کارآفرینان استان خواهد بود.
شریف اضافه کرد: در همین راستا بنیاد نخبگان فارس با همراهی و حمایت معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و کمک دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و خیّران، در حال اجرای دوره‌های جامع تربیت مربی خلاقیت و نوآوری ویژه معلمان و دانشجویان استان و دوره‌های جامع آموزشی خلاقیت و ایده‌پرداری ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان است.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس تصریح کرد: اجرای برنامه مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی ویژه دانش‌آموزان شهرستان‌های استان در جهت رفع دغدغه تمرکززدایی از مرکز استان و توجه به شهرستان‌های استان نیز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در سال گذشته بود.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس در پایان با اشاره به بهسازی و اصلاح مستمر فرآیندها در بنیاد ملی نخبگان، گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی بنیاد ملی نخبگان، ارائه تسهیلات هدفمند و امیدآفرین به استعدادهای برتر کشور با هدف ماندگاری و تأثیرگذاری آنان در کشور است که در این راستا، بنیاد نخبگان استان فارس پیشنهاد (جایزه نوآفرینان دانشگاه‌ها) را پس از ده ها ساعت کار کارشناسی و استفاده از طرح‌های تحقیقانی انجام شده در حوزه تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان، به ستاد ارائه داده است که در مراحل نهایی بررسی است که امید است با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌های کشور به صورت پایلوت در سال ۹۹ اجرا شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com