0  |  6

ده قانون طلایی مدیریت اثربخش

ده قانون طلایی مدیریت اثربخش

کارمندان شما کسانی هستند که مأموریت شما را محقق می سازند، و وظیفه شما این است که از انجام این امر اطمینان حاصل کنید. اما مدیری اثربخش بودن چیزی بیش از این تفکر است که کارمندان خود را به کار سخت تر و بیشتر گمارید. راه های اشتباه بسیاری برای مدیریت افراد وجود دارد . با دانستن 10 قانون طلایی که در ادامه آنها را توضیح می دهیم، می توان از این اشتباهات اجتناب کرد.

1) استوار و ثابت قدم باشید

این قانون اولین قانون است چرا که در مورد بیشتر قوانین بعدی صادق است. شما بایستی به رفتارهای مشابه در هر زمانی پاداش های مشابه اعطا کنید، رفتارهای مشابه را تشویق کنید، و با همه اعضای تیم خود با دیدگاهی مساوی برخورد نمایید.

2) در ارتباطات به شفافيت، صحت و تماميت اهميت دهيد

چگونگي ارتباطات شما با تيم تان مي تواند موفقيت نهايي شما را در پي داشته باشد. رعايت شفافيت و صحت بهترين راه در جلوگيري از داشتن ارتباطات بد كاري شما با اعضاي تيم است.
٣) هدف از انجام كار گروهي را تعيين كنيد
اگر مي خواهيد افراد گروهتان با يكديگر همكاري داشته باشند، براي آنها ملزومات انجام كاري گروهي را فراهم سازيد. تعيين هدف براي يك بخش يا يك فرد، افكار افراد را محدود كرده و آنها را منزوي مي سازد.
٤) افراد را در جمع تشويق كرده و از سخت كوشي آنها تقدير كنيد
اگر افرادي از اعضاي تيم شما كاري فراتر از انتظار شما انجام داد، از آنها با پاداش، تقديرنامه و يا تقديري شفاهي پاشخ داده و در مقابل ديدگان همكاران اين كار را انجام دهيد. اين كار باعث مي شود كه آنها احساس خوبي داشته باشند.
٥) الگو باشيد
به عنوان يك رهبر و يا مدير،شما از لحاظ رفتاري براي اعضاي تيم الگو هستيد. اگر به وقت سركار حاضر شويد، آنها وقت شناس خواهند بود و اگر زود عصباني گرديد، آنها در كنترل خشم و احساسات خود دچار مشكل خواهد شد. تلاش كنيد كه نمونه كاملي براي كارمندان خود باشيد
٦) از داشتن شيوه اي يكسان در برخورد با اعضاي تيم پرهيز كنيد
گروه شما از افراد با ترجيحات، نقاط قوت و ضعف و ايده هاي منحصر بفرد تشكيل شده است. هرگز از شيوه اي يكسان براي انگيزه بخشي و تشويق استفاده نكنيد. به افراد و تفاوت هايشان فكر نماييد و شيوه اي متناسب با هر شخص را بكار بنديد.
٧) تا جايي كه امكان دارد شفاف عمل كنيد
داشتن شفافيت، باعث ايجاد حس اعتماد بين اعضا مي گردد. اگر دو مورد موضوعي دروغ بگوييد و يا از دادن اطلاعات مضايقه كنيد، رابطه و احترامي كه اعضا به شما دارند را در معرض خطر قرار داده ايد.
٨) به همه ايده ها و نظرات توجه كنيد
هرچه افراد بيشتري در مباحث گروهي شركت كنند و براي پيشرفت سازمان تلاش كنند، سازمان پيشرفت بيشتري خواهد داشت. هيچگاه اعضاي تيم را به خاطر بيان نظراتشان ملامت نكنيد، حتي اگر نظراتشان مخالف نظرات شماست.
٩) به افراد كمك كنيد كه از كار خود لذت ببرند
گاهي مواقع داشتن مكالمه اي غير رسمي با افراد و صرف يك وعده غذاي مي تواند به كار تنوع بخشيده و اعضا را به انجام بهتر وظايفشان ترغيب كند
١٠) به افراد گوش دهيد و از آنها سؤال بپرسيد
اگر شخصي با شيوه مديريتي شما موافق نبود و مسير پيشرفت شركت شما را نپسنديد، آن فرد را به سكوت مجبور نسازيد، و سعي كنيد به آنها گوش داده و از آنها سؤال بپرسيد. داشتن مكالمات باز با اعضا، امكان شناسايي مشكلات و داشتن محيطي تعاملي را فراهم مي كند.
اين اصول، حقايقي است كه منجر به مديريت اثربخش مي گردد به جاي آنكه قوانيني سخت گيرانه براي دست يابي به موفقيت باشد.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com