0  |  0

پارک‌های علم و فناوری خصوصی راه اندازی می‌شوند

پارک‌های علم و فناوری خصوصی راه اندازی می‌شوند

خسرو پیری گفت: آیین نامه راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی در حال تدوین است که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال توسط وزیر علوم امضا و ابلاغ شود. وی افزود: درحال حاضر چند مرکز خصوصی درخواست راه اندازی پارک علم و فناوری به وزارت علوم ارائه داده اند که پس از تصویب این آیین نامه درخواست ها بررسی و رسیدگی خواهد شد. مدیرکل فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این حوزه وزارت علوم نقش سیاستگذاری، نظارت و تعیین چارچوب های شکل گیری را دارد.

پیری اظهار داشت: مجوز ایجاد پارک های علم و فناوری خصوصی درصورتی اعطا می شود که برای این نوع پارک ها فضای فیزیکی مناسب تامین شده و این مراکز دارای برنامه راهبردی مدون باشند. وی افزود: درحال حاضر چند درخواست برای راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی به وزارت علوم ارائه شده که محوریت فعالیت این پارک ها بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. مدیرکل فناوری وزارت علوم گفت: برای تدوین آیین نامه راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی کمیته های تخصصی در معاونت پژوهشی وزارت علوم تشکیل شد. تدوین این آیین نامه کمک می کند تا پارک های خصوصی علم و فناوری از مسیر اصلی خود خارج نشوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com