0  |  3

داغ‌ترين استارتاپ‌هاي سال 2015

داغ‌ترين استارتاپ‌هاي سال 2015

استارتاپ‌هاي زير، تكنولوژي‌ را در سال 2015 تغيير دادند. ما براي انتخاب اين استارتاپ‌ها، ملاك‌هايي مثل ميزان سرمايه‌گذاري، درآمد، رشد،‌ و بهره‌ي سرمايه‌گذار را در نظر گرفتيم. برخي استارتاپ‌ها قبل از راه‌اندازي و اعلان عمومي، واگذار مي‌شوند، ولي برخي با قدرت كار خود را شروع مي‌كنند و تغييرات زيادي هم ايجاد مي‌نمايند. ما هم در اين مطلب، استارتاپ‌هايي را خدمتتان معرفي مي‌كنيم كه از خفا بيرون آمده و به عموم مردم معرفي شده‌ و در عين حال در سال 2015 نيز راه‌اندازي شده‌اند.

1 . Hungryroot، سبزيجات را به غذاهاي پاستاي لذيذ و خوشمزه تبديل مي‌كند.

وقتي به Hungryroot غذا سفارش مي‌دهيد، روز بعد يك وعده‌ غذاي بسته‌بندي‌شده دريافت مي‌كنيد كه شامل 70 تا 80 درصد سبزيجات و 20 درصد پروتئين است. ماده‌ِ‌ِ اصلي اين غذا رشته‌ي فرنگي سبزيجات و يك سس ابتكاري است و به همراه آن، يك پروتئين اختياري هم سرو مي‌گردد.

2 . Eero براي مشكلات واي‌فاي شما راه‌حلي پيدا كرده است. Eero سعي مي‌كند نوسانات واي‌فاي را برطرف نمايد. اين دستگاه از بلوتوث و شبكه‌ي مش براي اتصال به واي‌فاي و گسترش آن در خانه‌تان استفاده مي‌كند.

3 . Nebia يك سردوش جديد است كه در آينده به بازار خواهد آمد. اين سردوش، آب را با فشار اسپري مي‌كند و باعث صرفه‌جويي در مصرف آب مي‌گردد.

4 . Operator، دستيار مجازي خود شماست. اين دستيار همانند اپراتور شما عمل كرده و به شما كمك مي‌كند پروازهايتان را رزرو كنيد، گل‌هايتان را ارسال نماييد، يا هداياي كريسمس را انتخاب كنيد.

5 . Cohesity يك استارتاپ داغ است كه روش جديدي براي ذخيره‌ي داده‌هاي شركت‌ها پيدا مي‌كند و مي‌خواهد ببيند شركت‌ها در مورد سيستم‌هاي "ذخيره‌سازي ثانويه" يا سيستم‌هاي پشتيبان‌گيري كه همواره موردنياز نيستند ولي در صورت لزوم، حياتي هستند چه نظري دارند.

6 . Periscope يك برنامه‌ي پخش‌زنده‌ي ويديو است كه توسط توئيتر راه‌اندازي شد. اين برنامه‌ي كاربردي، كاربران را قادر مي‌ُسازد ويديوهاي خود را به راحتي از دستگاه‌هايشان براي دنبال‌كنندگان خود پخش كنند. اين ويديوها بعدا هم براي مخاطبين قابل‌اجرا و پخش هستند.

7 . Gogoro، در حال ساخت "تسلا اسكوتر" است. اين اسكوتر، هوشمند است و نيازي به شارژ ندارد. در عوض از يك باتري قابل‌حمل استفاده مي‌كند و در ايستگاه‌هاي Gogoro در تمام شهرهاي بزرگ مي‌توان آن را تعويض كرد. اين دستگاه بهترين وسيله براي رفت و آمد و سفرهاي كوتاه محسوب مي‌شود و سرعت آن 97 كيلومتر در ساعت است و با يك شارژ مي‌توانيد حدود 161 كيلومتر را طي كنيد. سيستم Gogoro از طريق يك شبكه‌ي سلولي به ابر وصل شده و از طريق يك برنامه‌ي كاربردي در گوشي هوشمند، مشكلات سيستم را تشخيص داده و در داشبورد اسكوتر نشان مي‌دهد.

8 . Ride مي‌خواهد كاري كند كه رفت و آمد شما ارزان‌تر و آسان‌تر شده و به نفع محيط‌زيست هم تمام شود. Ride فقط بر كساني كه دائما در حال تردد در شهر هستند يا از ماشين‌هاي مشترك استفاده مي‌كنند تمركز كرده و بخصوص در جاهايي كه نمي‌شود به راحتي از وسائل‌نقليه‌ي عمومي استفاده كرد، مي‌خواهد بهره‌وري ايجاد كند. نحوه‌ي كار اين سيستم اينطور است كه كارمندان يك شركت را(كساني كه خودشان ماشين دارند ولي به خاطر صرفه‌جويي مي‌خواهند با همديگر تردد كنند) با همكارانشان كه مسيرشان مشابه هست آشنا مي‌كند تا اين مسير مشترك را با همديگر و با يك ماشين طي كنند.

9 . ريخته‌گري الماس(Diamond Foundry)، ادعا مي‌كند كه مي‌تواند صدها الماس 9 قيراطي واقعي را فقط طي دو هفته در يك آزمايشگاه پرورش دهد. اين شركت يك پلاسما كشف كرده است كه اتم‌ها را قادر مي‌ُسازد خودشان را به تكه‌ي نازك الماسي كه از زمين استخراج شده است بچسبانند. سپس اين اتم‌ها روي الماس طبيعي به طور لايه‌لايه انباشته مي‌َشوند تا يك جواهر الماس خالص تشكيل گردد.

10 . Paribus به شما كمك مي‌كند دوباره پول خود را از فروشگاه‌ها بگيريد. اين شركت از اين حقيقت بهره برده است كه بسياري از فروشگاه‌ها به مشتريان خود اطمينان مي‌دهند كه اگر رقبايشان همين محصول را ارزان‌تر عرضه كنند يا اگر مدت كمي بعد از خريد اوليه، براي محصول خود تخفيف قائل شدند، مابه‌التفاوت اين قيمت را به مشتريان برمي‌گردانند. هر وقت Paribus يك رسيد دريافت مي‌كند چند هفته وقت مي‌گذارد تا تخفيف‌هاي بالقوه‌ي آن محصول را پيدا كند و اگر پيدا كرد، مبلغ مابه‌التفاوت را به خريدار برمي‌گرداند.

 

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com