1  |  5

۱۳ راهکار برای «توسعه فردی» هنگام کار از خانه

۱۳ راهکار برای «توسعه فردی» هنگام کار از خانه

با شیوع بیماری ناشی از کووید ۱۹، بسیاری از افراد همچنان از خانه کار می کنند و اگر برای ساعتی بیکار بمانند، دچار افسردگی و روزمرگی می‌شوند. اگر به دنبال راهکارهایی هستید که بتوانید با انجام آن اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در کسب و کارتان اثربخشی بیشتری را تجربه کنید، به توصیه‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود، توجه کنید.

 من داده‌های نظرسنجی بیش از صد هزار رهبر کسب و کار را بررسی کردم و متوجه شدم که بهبود تنها یک مهارت می تواند تأثیرعمیقی در زندگی شخصی و کسب و کار افراد داشته باشد.

افرادی که از توانمندی و مهارت‌های سطحی برخوردارند، میانگین اثربخشی آنها تقریبا ۲۹ درصد است. ولی، اگر آنها یک نقطه قوت عالی داشته باشند (مثل یک مهارت که ۹۰ درصد به آن مسلط  باشند)، روی هم رفته تاثیرگذاری‌شان از ۲۲ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیدا می کند.

هرکدام از ۱۳ راهکار زیر می تواند تأثیر بسزایی در بهبود مهارت‌ها و توسعه فردی شما داشته باشد:

۱. گوش دادن موثر را تمرین کنید.

اکثر افراد این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند و از قدرت آن آگاه نیستند. پس از هر مکالمه خود‌، از شخصی که شما در حال گوش دادن به او بودید بپرسید که آنها راجع به نحوه گوش دادن شما چگونه فکر می کنند و برای بهتر شدن آن چه می‌توانید بکنید.

بیشتر بخوانید: برای موفقیت در کسب‌و‌کار، «گوش دادن موثر» را بیاموز

۲. با افراد ارتباط عاطفی برقرار کنید.

ما عادت داریم که مشغول کار خود باشیم. اغلب از مکالمه‌ با افراد، تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران، یا حتی یک سلام و احوال‌پرسی گرم و صمیمی خودداری می‌کنیم. چرا که به دلیل مشغله زیاد این نوع رفتارها را اتلاف وقت می دانیم.

۳. اجرای یک پروژه دارای اولویت را شروع کنید.

 بیشتر کارکنان فهرستی از پروژه‌ها و وظایف محول شده دارند که باید انجام‌شان دهند. اما هرگز شروع به کار نکردند. بنابراین یک پروژه دارای اولویت را مشخص کنید و شروع به کار کنید. شروع کار سخت‌ترین قسمت فرایند انجام کارها است.

۴.  بازخورد مثبت بیشتری به دیگران ارایه دهید.

 در مطالعه‌ای که روی ۱۴۰۰۰ نفر انجام دادیم، دریافتیم که ۳۷ درصد افراد از ارایه بازخورد مثبت خودداری و ۶۳ درصد نیز ترجیح دادند بازخورد منفی یا اصلاح شده را ارائه دهند. هر روز به دنبال فرصت هایی باشید تا به دیگران بگویید که کارشان را عالی انجام دادند. از آنها به خاطر همکاری‌شان تشکر کنید. انجام این کار راحت است، اما اغلب ما آنقدر مشغول هستیم که فراموش می‌کنیم، سپاسگزار باشیم و از دیگران قدردانی کنیم!

۵.  چالش‌های آزاردهنده را پیدا و سریع‌تر آنها را برطرف کنید.

 باعث تعجب است اما افراد حاضرند مدت زیادی با مشکلات و فرایندهای ناکارآمد دست و پنجه نرم کنند. اما راه‌حل‌های دشوار را امتحان نکنند. سستی در کار باعث می‌شود که ما کارهای تکراری و یکنواخت را ترجیح دهیم‌، حتی اگر روش‌های بهتری وجود داشته باشد.

۶-  به کسی که در حال پرورش یک مهارت جدید است، کمک کنید.

یکی از کارهای مفیدی که می‌توانیم در حق خودمان انجام دهیم، کمک به شخص دیگری برای توسعه یا یادگیری حرفه‌ای جدید است. کار کردن در خانه می تواند برخی از فرصت‌های عالی را برای کمک به فرزندان‌تان در یادگیری مهارت‌های جدید فراهم کند.

۷-  آنچه باید تغییر دهید را شناسایی کنید تا مؤثرتر باشید.

برای تغییر به اراده نیاز داریم. اما زندگی با چالش‌های جدید ادامه دارد، که غلبه بر آنها نیاز به مهارت های جدید دارد. چه مهارتی به شما کمک می کند تا کارآمدتر، سودمندتر، یا مؤثرتر باشید؟

۱۵ راه‌کار برای توسعه فردی هنگام دورکاری۸-  برای پیشرفت کار، یک برنامه مشخص تهیه کنید.

 بعضی اوقات ما تصمیم داریم که پیشرفت کنیم، اما برنامه ای را برای سنجش عملکرد، نتایج مطلوب و تاریخ های ارزیابی پیشرفت‌مان ایجاد نمی کنیم. یکی از راه‌های اطمینان از پیگیری این طرح، این است که آن را با فرد دیگری که به‌درستی برعملکرد شما نظاره گر خواهد بود، به اشتراک بگذارید.

۹-  از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.

افرادی که عادت دارند از دیگران بازخورد بگیرند و روی نظرات، پیشنهادها و انتقادهای سازنده تمرکز می‌کنند در پایان موفق‌تر هستند. دیگران می‌توانند چیزهایی را که برای پیشرفت لازم است را ببینند که ما نمی‌بینیم و یا از توجه به آن اجتناب می کنیم. به محض اینکه بازخورد را گرفتید، حتما تشکر کنید، دراین صورت احتمالا در آینده بازخوردهای بهتر و سازنده‌تری دریافت کنید.

۱۰-  هدفی چالشی تعیین کنید تا شما را مجبور به رسیدن به آن کند.

اکثر ما از تلاش برای رسیدن به اهداف پرهیز می‌کنیم زیرا احساس می‌کنیم کمی شکننده هستیم، اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی زندگی کمی کسل کننده شده است. تلاش برای کار دشوار باعث می شود افراد احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و درمانده تر از این نشوند.

۱۱-  علاقه و انگیزه خود را نشان دهید.

شور و هیجان شما به دیگران سرایت می کند. هیجان شما باعث شوق دیگران خواهد شد و آنها را نسبت به کاری که باید انجام دهند پر انگیزه و هدفمند می‌کند.

۱۲-  علاقه خود به همکاری با دیگران را نشان دهید.

به افراد نشان دهید که کار کردن در کنار آنها برای شما اهمیت دارد و می خواهید به آنها کمک کنید. اگر کمی فکر کنید، احتمالا افراد متعددی در ذهن شما ظاهر می‌شوند که به حمایت یا تشویق‌تان نیاز دارند. بنابراین به دنبال فرصت‌های بیشتری برای همکاری با دیگران و کارهای گروهی باشید.

۱۳-  هر روز سه تماس تلفنی هدفمند برقرار کنید

 برای خبردار شدن از حال دیگران و اطمینان از اینکه همه چیز خوب پیش می‌رود با افراد تماس بگیرید. مخصوصا حین اجرای پروژه‌های کسب و کار.

اگر کمی وقت بگذارید و برای تغییر خود تلاش کنید‌، قطعا می‌توانید منشا اثر باشید و تغییرات مثبت و بزرگی در دنیای خود و دیگران ایجاد کنید.

نویسنده: Joseph Folkman

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت www.forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com