0  |  0

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرین

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرین

رئیس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین درمورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرینان و فعالیت‌های این انجمن در این دوران توضیحاتی ارائه کرد.
فریبا مهدیون، در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرینان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بخشی از آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا بر کسب و کار بانوان آسیب‌های اقتصادی بوده که در اثر کاهش فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده است، البته این آسیب برای همه آحاد جامعه مشترک بوده است، اما این بیماری آسیب‌هایی نیز مختص کارآفرینان و صاحبان کسب و کار داشته است، به طوریکه این گروه مجبور شدند شیفت‌های کاری کارکنان را کاهش دهند و یا نیروهای شاغل را تعدیل کنند که این موضوع اثرات روانی منفی هم بر کارفرمایان و هم پرسنل شاغل در مراکز وارد کرده است.
به گفته وی، انجمن ملی زنان کارآفرین در حال حاضر در حال جمع‌آوری گزارشاتی از مشکلاتی که کروناویروس بر کسب و کار زنان کارآفرین وارد کرده، است؛ بررسی این گزارشات حاکی از آن است که زنان کارآفرین حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت و خدمات به سیاست دولت مبنی بر مجوز دادن به برگشت چک‌ها، اعتراض دارند و معتقدند که دولت به جای این کار باید سیاست‌های حمایتی ویژه‌ای برای آسیب‌دیدگان تجاری یا صنعتی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: دولت در حوزه پرداخت حق بیمه شرکت‌ها نیز مهلتی به کارفرمایان داده که کارفرمایان می‌توانند ۲۰ درصد سهم حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی به مدت ۶ ماه پرداخت نکنند، اما این استمهال فقط برای رده‌های اولویت‌دار آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شده است و متاسفانه بسیاری از زنان صاحب کسب و کار یا کارآفرین نتوانسته‌اند از هیچ‌کدام از این امکانات استفاده کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین ادامه داد: در زمینه سررسید پرداخت اقساط وام‌ها هم دولت به صراحت اعلام کرده است که بانک‌ها اجازه ندارند در سررسید اقساط از حساب اشخاص حقوقی اقدام به کسر اقساط کنند و برای این وام‌ها مدت استمهال پیش‌بینی شده است، اما بانک‌ها با دلایل مختلف از اجرای این بخشنامه امتناع می‌کنند.
مهدیون در ادامه به شرح فعالیت‌های انجمن در دوران کرونایی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های انجمن ملی زنان کارآفرین شامل برگزاری جلسات آنلاین کلیه کمیته‌ها و کارگروه‌ها و هیات مدیره، ایجاد محیط دورکاری برای پرسنل انجمن، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده برای غالب کسب و کار اعضا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، جمع‌آوری مبالغی از اعضا و اختصاص آن به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در کرمانشاه، اختصاص هزینه افطاری سالانه انجمن به خانواده‌های محروم ایلامی است.
وی همچنین اعلام کرد که یکی از کارگروه‌های فعال انجمن در این دوران کارگروه کارآفرینی اجتماعی انجمن است که اعضای آن از فعالان، پژوهشگران و دغدغه‌مندان حوزه کارآفرینی اجتماعی هستند؛ از آنجا که بسیاری از فعالان حوزه کارآفرینی اجتماعی معیشت، اشتغال و کارآفرینی زنان برای قشر آسیب‌دیده و افراد کم‌برخوردار جامعه را هدف خود قرار داده‌اند و معتقدند که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا علاوه بر پیامدهای اجتماعی که قطعا بیشترین آسیب و خسارت را به گروه‌های کم‌برخوردار جامعه وارد می‌کند، پیامدهای اقتصادی و معیشتی آن به این گروه‌ها نیز بسیار بارز و چشمگیر است.
رئیس انجمن ملی زنان کارآفرین خاطرنشان کرد: کارگروه کارآفرینی اجتماعی انجمن معتقد است که قبل از شرایط کنونی این گروه‌ها جهت فروش محصولات و خدمات خود را از طریق فضای فیزیکی، حضور در نمایشگاه‌ها... استفاده می‌کردند، اما در شرایط کنونی این امکان میسر نیست و برای فروش محصولات و خدمات بایستی از بستر IT و فروش آنلاین بهره برد که این گروه‌ها فاقد چنین امکانات و ابزارآلاتی هستند، لذا این کارگروه برنامه‌ای دارد تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود با بخش خصوصی حوزه IT در تامین زیرساخت‌های لازم ازجمله تجهیزات و دستگاه‌هایی مانند موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت حتی به صورت دست دوم و همچنین آموزش و توانمندسازی گروه‌های هدف در بهره‌گیری از تکنولوژی روز و تولید محتوا و راه‌اندازی صفحات مجازی برای تبلیغ و فروش محصولات همکاری کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com