0  |  0

راه اندازی مرکز کارآفرینی و مهارت کسب و کار در کردستان

راه اندازی مرکز کارآفرینی و مهارت کسب و کار در کردستان

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در دیدار با احمد شریفی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌های استارت آپی برای کسب مهارت‌های لازم کارآفرینی در کردستان خبرداد.
احمدی بیان داشت: امروز در تمام دنیا اکثر مشاغل جدید از طریق شرکت‌های نوپایی بوجود می‌آیند که کالا‌ها و خدمات جدیدی را به بازار کار عرضه می‌کنند که داشتن رویکرد نظام‌مند و پیاده سازی یک زیست بوم، آن هم به شکلی پویا، کارآمد و پایدار می‌تواند در راستای افزایش نرخ اشتغال و کارآفرینی عمل کند.
او افزود: در همین راستا به منظور انسجام بخشی به فعالیت‌های مرتبط استارت آپی برای کسب مهارت‌های لازم کارآفرینی و متعاقباً ورود به بازار اشتغال و کسب و کار، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به همراه ۷ استان دیگر کشور موفق به دریافت مجوز راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان این که در این مراکز تمامی فرآیند کارآفرینی از شکل گیری ایده تا مرحله ورود به بازار پیش بینی شده است گفت: این مراکز با زمینه شناسایی کارآفرینان بالقوه و تیم کاری آنان، امکان بررسی ایده‌ها، ارائه خدمات آموزشی کارآفرینی و مهارتی، مشاوره، فضای کاری، منتورینگ، تامین مالی دوره نوزادی و نوپایی تا مرحله ورود به بازار و جذب سرمایه گذار را فراهم می‌نماید.
احمدی توسعه اجرای طرخ کارآفرینی مهارت بنیان و پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بستر سازی برای کسب و کار‌های پر رشد در اکوسیستم بهبود یافته و کارآفرینانه را از جمله اهداف مهم در راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار استان کردستان برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار را یک فرآیند فرابخشی دانست و بیان داشت: این مرکز با رویکرد تعامل دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دستگاه‌های اجرایی در آینده‌ای نزدیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
در ادامه شریفی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان ضمن اعلام آمادگی در راستای همکاری در راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار، این مرکز را نقطه عطفی در راستای کمک به رونق تولید و توسعه بیش از پیش صنایع کوچک استان و در نتیجه ایجاد بستر لازم برای توسعه اشتغال و کسب و کار جوانان کردستانی دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com