1  |  0

افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در تهران

افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در تهران

علی یقطین، رئیس مدبیرخانه تهران هوشمند، با اعلام این خبر گفت: با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۰ و یک شتاب دهنده، سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند افتتاح می شود.
وی گفت: مراکز نوآوری با هدف توسعه اهداف برنامه «تهران هوشمند» و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و گروه‌های استارت‌آپی فعال در حوزه خدمات شهروندی و شهر هوشمند و در جهت استفاده از ظرفیت‌های این بخش از زیست بوم نوآوری برای رفع معضلات شهری به بهره برداری رسیده اند.
یقطین ادامه داد: مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه ۱۰ در فضایی به وسعت تقریبی ۳۰۰ متر مربع، دارای امکاناتی از جمله اتاق کار ویژه شرکت‌ها، میز کار برای فعالیت‌های اشتراکی و فضای کاری ویژه استارت‌آپ‌ها است. اینترنت و استفاده از مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی هم به صورت رایگان در اختیار فعالان این حوزه قرار می گیرد.
وی افزود: تا کنون حدود ۱۰ شرکت و ۲۲ تیم استارت‌آپی در این مرکز مستقر شده‌اند که در آینده و پس از افتتاح، میزبان گروه‌های بیشتری خواهد بود.
یقطین گفت: مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه ۱۰ در حوالی خیابان قزوین واقع شده و با حمایت کامل شهرداری این منطقه، از جمله اختصاص ساختمانی ویژه برای تاسیس این مرکز و با هدف پشتیبانی و تقویت زیست بوم نوآوری شهری در جهت رفع برخی چالش‌های این منطقه به بهره برداری رسیده است.
رئیس دبیرخانه تهران هوشمند اضافه کرد: این مرکز، سومین مرکزی است که در همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران با سایر بخش‌های شهرداری و دانشگاه‌ها و شتاب دهنده‌ها آغاز به کار می کند. پیش از این، مراکز نوآوری منطقه ۹ و ۴ با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و علم و صنعت فعالیت خود را آغاز کرده بودند.
به گفته وی، در آینده‌ای نزدیک نیز تاسیس مراکز نوآوری شهری توسعه خواهد یافت و بدین ترتیب با حمایت از کسب و کارهای نوآور و نوپا در هر مرکز، رویکرد ویژه‌ای برای حرکت هدفمندتر به سمت تهران هوشمند شکل خواهد گرفت و با اتصال شهرداری و حوزه نوآوری شهری می‌توان برای رفع نیازهای فناورانه شهرداری و شهر اقدامات موثرتری انجام داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com