0  |  0

ارتباط صنعت و دانشگاه در حال شکل گیری است

ارتباط صنعت و دانشگاه در حال شکل گیری است

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: واحدهای تولیدی می توانند از سال ۹۵ حدود ۱۰درصد از مالیات ابرازی را صرف کارهای تحقیقاتی کنندو حتما با مراکز آموزشی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم قرارداد ببندند. علی اصغر توفیق در مراسم امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری بین وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت و دانشگاه پیام نور گفت: در بخش معدن قانونگذار اجازه داده است که ۱۰ درصد از سود دولتی را با عقد قرارداد با مراکز آموزشی و پژوهشی صرف کنند. وی اضافه کرد : بخش تجارت کمی عقب افتاده است و دانشکده های بازرگانی و مدیریت ظرفیتها و توانایی هایی دارند که روی آن هم باید کار شود.

توفیق افزود: حدود ۳۰ درصد GDP  و ۳۰ درصد اشتغال کشور در بخش صنعت کشور است و این در حالی است که سالانه تعداد زیادی دانشجو فارغ التحصیل می شوند  که بخشی خود کارآفرینی می کنند و بخشی را نیز صنعت باید اشتغال ایجاد کند، ضمن اینکه نخبگان کشور باید زمینه اشتغال را ایجاد کنند و ما در وزارت خانه باید این زمینه را فراهم کنیم.  وی ادامه داد: ما با دانشگاههای مختلف کشور ارتباط داریم و کار خوبی که انجام شده این است که برای ارتقای اساتید باید فعالیتی خارج از سیستم آموزشی انجام شود و در این سو وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت باید زمینه را فراهم کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com