0  |  5

این عادت‌های ساده زندگی شما را دگرگون می کند (قسمت دوم)

این عادت‌های ساده زندگی شما را دگرگون می کند (قسمت دوم)

گاهی فرهنگ «در لحظه زندگی کن»، مردم را از سرمایه گذاری روی عادت‌های سازنده باز می‌دارد. در قسمت اول این مطلب به 10 مورد از عادت هایی که می تواند زندگی شما را دستخوش تغییر و تحولات چشم گیر کند، اشاره کردیم. در این مطلب به مواردی دیگر از این عادت های ساده اما سازنده اشاره خواهیم کرد:

۱ . در شبکه های اجتماعی کمتر وقت بگذرانید:

در گذشته احتمالا مدام کانال های تلویزیون را برای یافتن برنامه مورد علاقه خود بالا و پایین می کردید و امروز هم وقت زیادی را به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهید. اما باید یاد بگیرید که برای جستجو در شبکه های اجتماعی زمان محدودی را در نظر بگیرید. باید مراقب باشید که ساعات زیادی را بدون انجام دادن کاری مثبت در سایت ها، رسانه ها و پیام رسان ها نگذرانید.

2.جهت دادن به افکارتان را تمرین کنید:

وقتی دچار افکار منفی می شوید، برای رسیدن به نتیجه بهتر باید ذهن خود را به انجام کاری که می دانید موفقیت آمیز است معطوف کنید. جهت دادن به افکار در موفقیت تان نقش به سزایی دارد. ذهن تان را معطوف به چیزهایی کنید که به بهتر شدن کارها کمک می کند، نه به افکار منفی که شما را دچار ابهام و تنش می کند.

3.منابع الهام تان را بیابید:

به جای آنکه دایم خود را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهید، توجه کنید که چه چیزی باعث می شود کارتان را پشت گوش بیاندازید  یا رفتار ناسالم از خود نشان دهید. ببینید که با انجام چه کارهایی بیشتر احساس آرامش می کنید. خود را وقتی از کسی یا چیزی الهام می گیرید یا زمانی که شکست می خورید ارزیابی کنید و روی عملکردتان بازنگری داشته باشید.

از نگاه دیگران به خود بنگرید. زندگی خود را بررسی و مطالعه کنید. بدانید به چه چیزی، چگونه واکنش نشان دهید. چراکه این کار به جهت یابی زندگی شما در مسیر درست کمک می کند.

این عادت‌های ساده زندگی شما را دگرگون خواهد کرد (قسمت دوم)

4.«نه» گفتن را تمرین کنید:

انرژی روزانه شما محدود است. اطمینان حاصل کنید که آن را برای چیزی که واقعا مورد اهمیت است صرف می کنید. نباید از «نه» گفتن به بعضی چیزها احساس بدی داشته باشید، «نه» گفتن در بسیاری از موارد راهی برای محافظت از خود و اهداف تان است .

5.پاسخ گو باشید:

کارها، مخصوصا فعالیت های تیم تان را پیگیری کنید. به پیام هایی که از سوی هم تیمی ها یا مخاطبان تان دریافت می کنید، پاسخ دهید. همچنین به ایمیل های مهم. این کار نشان دهنده حضور فعال و پویای شما در انجام کارهاست که هم به خودتان و هم به دیگران انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت ها و تحقق اهداف می دهد.

برای رسیدن به اهداف بزرگ، پرورش عادت‌های کوچک را با برداشتن گام‌هایی کوچک آغاز کنید.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت  forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com