0  |  3

۷ عبارت قدرتمند که رهبران باید در زمان بحران بگویند

۷ عبارت قدرتمند که رهبران باید در زمان بحران بگویند

براساس محسابات انجام شده، رکود فعلی یکی از شدیدترین و بزرگ‌ترین رکودهای اقتصادی است که جهان به خود دیده است. با شیوع ویروس کرونا موج خبرهای بد اقتصادی به اوج خود رسیده و در حال از بین بردن اعتماد به نفس کسب و کارها و قدرت خرید مصرف کنندگان است. به گونه‌ای که افراد و کسب و کارها را وادار کرده تا رفتارهای خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند.

در چنین مواقعی است که هدایت و رهبری کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. در اینجا 7 پیام قدرتمند وجود دارد که امیدواریم کارآفرینان و رهبران آنها را با کارکنان، اعضای تیم، مشتریان و شرکای خود در میان بگذارند تا همه با هم این بحران جهانی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

به عنوان رهبر کسب و کار سعی کنید در زمان بحران پیام های زیر را به همکاران‌تان القا کنید:

۱. بگویید شرایط شما را درک می‌کنیم:

تیم، مشتریان و شرکای شما می خواهند بدانند که شما نسبت به نگرانی های آنها آگاه هستید و با آنها همدلی می کنید. آنها می خواهند بدانند که شما هراس آنها را از شرایط موجود باور دارید.

۲ . اوضاع تحت کنترل است:

به ذی نفعان‌تان نشان دهید که همه چیز تحت کنترل است و آنها در امان هستند. به آنها بگویید که با همه تلاش تان را برای محافظت از  کارکنان و خانواده های آنها می‌کنید.

۳ ‌. شما را فراموش نکردیم:

اجازه ندهید اعضای تیم به خاطر اینکه احساس می‌کنند از گروه عقب افتادند یا مورد توجه قرار نمی‌گیرند منزوی شوند. به آنها یادآوری كنید كه در این شرایط هر اتفاقی که بیفتد همه با هم هستیم.

بیشتر بخوانید: چگونه هنگام انتشار اخبار ترسناک به تیم‌های کسب‌و‌کار قوت قلب دهیم؟

۴. واقعیت‌ها را به صورت شفاف بیان کنید:

به عنوان رهبران کسب و کار اغلب از اینکه مرتبا اطلاعات را در اختیار اعضای تیم و همکاران‌مان قرار دهیم، می‌ترسیم. چراکه نمی‌خواهیم باعث ترس و وحشت آنها شویم. این درحالی‌ست که بیان منطقی واقعیت‌ها و شفاف سازی بیشتر، اعتماد و وفاداری را افزایش می‌دهد. به اشتراک گذاری اطلاعات مهم، حتی اگر ترسناک باشند، می تواند احساس فوریت ایجاد کرده و به تیم شما انگیزه تصمیم گیری‌ در شرایط دشوار و ضروری را القا کند.

۴. واقعیت‌ها را به صورت شفاف بیان کنید:۵. طرح و برنامه ‌ای را ارایه دهید:

اگرچه بیان شفاف واقعیت‌ها کمک کننده است، اما کسانی که رهبری آنها را بر عهده دارید، می خواهند بدانند که طرح و برنامه شما برای مواجه با این شرایط چیست. شاید بخواهید افرادتان را به صورت مجازی گرد هم آورید و برای پیاده سازی طرح‌های مختلف با آنها مشورت کنید. اشکالی ندارد، خود این  کار هم یک طرح و راهکار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت صحیح تیم‌های مجازی

۶. فرصت‌ها از دل سختی‌ها بیرون می‌آیند:

حتی در بدترین زمان‌ها می‌توانیم ‌امیدوار باشیم. برای اینکه امید داشته باشیم، باید در چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستیم، معنا یا هدفی را بیابیم. ما باید یک تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

۷. نشان دهید که احساس مسوولیت می‌کنید:

مشتریان، شرکا و تیم‌تان زمانی از شما پیروی می کنند، که بدانند شما واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید. همه ما می‌ترسیم که در شرایط سخت تنها شویم، اما وقتی بدانیم کسی نسبت به ما احساس مسوولیت می‌کند و به ما توجه دارد، دلگرم و مطمئن می‌شویم. حتی اگر چالش از نوع اقتصادی نباشد‌.

برای اینکه رهبری پرنفوذ و قدرتمند باشید، باید بتوانید اعتماد دیگران را جلب کنید. بنابراین از موارد نام برده در صورتی استفاده کنید که می‌توانید به درستی آنها را اجرا کنید.

 به عنوان مثال، اگر از شرایط مطمئن نیستید به کسی نگویید «همه چیز تحت کنترل است، اتفاق بدی برای شما رخ نخواهد داد».  در غیر این صورت، هنگامی که مشخص شود شرایط تحت کنترل نیست، اعتبار خود را از دست خواهید داد و این پیام‌ها دیگر قدرت و اعتباری نخواهند داشت.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت entrepreneur.com

برای مطالعه بیشتر درباره «مدیریت کسب و کار در دوران بحران کرونا»:

قبل از بازگشایی مجدد کسب و کارتان این مطلب را بخوانید

3 راه برای محافظت از کسب و کار در دوران شیوع ویروس کرونا

۵ راهکار برای حفظ مشتریان در دوران شیوع ویروس کرونا

چگونه در بحران کرونا کسب و کارم را حفظ کنم؟

چگونه کسب و کارمان را در زمان رکود اقتصادی حفظ کنیم؟

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com