1  |  0

استقرار اولین مرکز شتابدهنده دارویی در علوم پزشکی شهیدبهشتی

استقرار اولین مرکز شتابدهنده دارویی در علوم پزشکی شهیدبهشتی

تفاهم نامه استقرار مرکز شتابدهی فارماکوژنومیکس و فناوری های امیکس محاسباتی در مجتمع فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضا شد.
در این مراسم، دکتر محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو توجه به علم فارماکوژنومیکس با هدف شخصی سازی پزشکی را یکی از عوامل ایجاد تغییر در علم پزشکی و داروسازی دانست و گفت: این دانش یک ضرورت است و یک رشته فانتزی نیست. گام برداشتن در راستای ارتقای این حوزه، قابل تقدیر است.
وی آمادگی خود را برای حمایت از مرکز شتابدهی فارماکوژنومیکس، فناوری های امیکس محاسباتی و مجتمع فناوری دانشگاه اعلام کرد و افزود: اگر در مسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین گام را بردارد، به سرعت الگوی آن تسری پیدا خواهد کرد، چراکه اساتید و پژوهشگران به این دانشگاه اعتماد کامل دارند.
دکتر افشین زرقی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه این مرکز اولین مرکز شتابدهنده مستقر در مجتمع فناوری دانشگاه خواهد بود، عنوان کرد: مجتمع فناوری دانشگاه با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع، در شمال شرق تهران راه اندازی می شود. بخشی از آن به پارک علم و فناوری و بخشی دیگر از آن برای استقرار مراکز شتابدهی با حوزه فعالیتی دارو، غذا، آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مرکز شتابدهی فارماکوژنومیکس و فناوری های امیکس محاسباتی با اهداف اصلی تجویز منطقی دارو و شخصی سازی پزشکی ایجاد شده و تلاش های استارت آپ های این حوزه ایجاد امکان طراحی دارو مبتنی بر خصوصیت ژنتیکی فرد است.
به گفته زرقی فضای قابل توجهی برای استقرار مرکز شتابدهی فارماکوژنومیکس و فناوری های امیکس محاسباتی با توجه به استاندارهای ملی، اختصاص یافته است و از هفته آینده جانمایی این شتابدهنده آغاز می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کسب رتبه نخست فناوری توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، راه اندازی مجتمع فناوری را گامی موثر برای پیشبرد اهداف پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com