0  |  1

ورشکستگی سرمایه‌دار جوان

ورشکستگی سرمایه‌دار جوان

متیو اوونز که در سنین جوانی تجربه‌های زیادی کسب کرده است در سال ۲۰۱۲ تنها با ۲۶ سال سن به همراه مارک اریکسون، رئیس سابقش در شرکت انرژی گسکو و یک شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری به نام یورک تاون پارتنرز، شرکت نفت و گاز اکسترکشن را تاسیس کردند. این شرکت در زمینه استخراج نفت و گاز فعالیت می‌کند.
شرکت تازه تاسیس نفت و گاز اکسترکشن در سال ۲۰۱۶ موفق شد به شرکتی با سرمایه بازار ۴ میلیارد دلار تبدیل شود و در «فهرست ۳۰ زیر ۳۰» مجله فوربس قرار گیرد؛ زمانی که اوونز هنوز ۳۰ سال هم نداشت. فهرست«۳۰ زیر۳۰ » هرسال توسط مجله فوربس منتشر می‌شود. این فهرست متشکل از ۶۰۰ چهره از درخشان‌ترین کارآفرینان جوان و برتر زیر ۳۰ سال در حوزه‌های تجارت و صنعت ایالات‌متحده است که از میان ۳۰ صنعت و از هر صنعت ۲۰ چهره انتخاب می‌شوند. از آن زمان، این جوان فعال در حوزه نفت و انرژی ضمن نظارت بر حفاری و فرکینگ صدها چاه نفتی در میدان واتنبرگ در حوضه دنور- ژولزبورگ کلورادو، فراز و نشیب‌های قیمتی کالاها را تجربه کرده است.
اوونز در مارس ۲۰۲۰، در سن ۳۴ سالگی به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز اکسترکشن منصوب شد. شاید این سخت‌ترین چالش این مدیر جوان باشد.
سرمایه بازار شرکت نفت و گاز اکسترکشن که چند سال قبل‌تر ۴ میلیارد دلار بود، اکنون به ۷۸ میلیون دلار کاهش‌یافته است. همچنین حجم تولید این شرکت که در اواخر سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز بود، در حال‌حاضر به ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش ‌یافته است. این در حالی است که اکثر فعالیت‌های حفاری شرکت اکسترکشن کاهش ‌یافته است و قیمت نفت نیز روند نزولی دارد. از سال ۲۰۱۹، به دلیل پایین آمدن ارزش ذخایر نفت و گاز، دیگر توسعه این صنعت اقتصادی نیست.
یک ماه پیش شرکت نفت و گاز اکسترکشن تصمیم گرفت که مبلغ ۱۵ میلیون دلار بهره بدهی تقریبا ۵/ ۱ میلیارد دلاری خود را پرداخت نکند و پرونده ورشکستگی تنظیم کند و روز دوشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com