0  |  5

پنج حقیقت ترسناک درباره کارآفرینی

پنج حقیقت ترسناک درباره کارآفرینی

کارآفرین بودن به هیچ وجه آسان نیست. اگر تصمیم گرفته اید که سفر کارآفرینی را شروع کنید، لازم است بدانید که در این سفر هر اتفاقی ممکن خواهد شد. هیچ چیز باارزشی بدون پذیرش ریسک و سخت کوشی بدست نمی آید. با این اوصاف بایستی بدانید که در زمانیکه در این مسیر قدم می گذارید، روزهای آفتابی و راحتی را نخواهید داشت. 

  «هیچ چیزی در جهان ارزش انجام دادن و یا داشتن ندارد، مگر اینکه سختی، تلاش و درد را درپی داشته باشد. من هرگز در زندگیم به افرادی که زندگی راحتی داشته اند حسادت نورزیده ام. من در حسرت زندگی افرادی هستم که زندگی سختی را انتخاب کرده اند.»  

در ادامه با شما از پنج حقیقت ترسناک درباره کارآفرینی صحبت خواهیم کرد:

1)احتمال شکست شما بیش از پیروزی شماست.

من قصد ناامید ساختن شما را ندارم بلکه سعی می کنم واقع بین باشم. مدیران کسب و کارهای کوچک اذعان می کنند که فقط نیمی از کسب و کارهای جدید التأسیس پنج سال یا بیشتر به فعالیت خود ادامه می دهند و حدود یک سوم آنها بعد از ده سال یا بیشتر در بازار باقی می مانند. نرخ موفقیت در مورد کسب و کارهای نوپایی که به پشتوانه سرمایه گذاری دیگران کار خود را شروع کردند، پایین تر است و حدود سه چهارم آنها در بازگرداندن سرمایه شکست خوردند.

گرچه شکست از موفقیت محتمل تر است، اما این حقیقت نباید شما را از دنبال نمودن رؤیاهایتان منصرف کند. کارآفرینان کمی وجود دارند که در اولین تجربه خود دقیقاً به هدف زده باشند. برخی از موفق ترین کارآفرینان قبل از دست یابی به رؤیاهای شبانه خود چندین بار شکست را تجربه کرده اند.

2) ممکن است همه چیز را از دست بدهید.

در هنگام راه اندازی کسب و کار همیشه احتمال وجود ریسک مالی وجود دارد. گرچه راه هایی برای شروع آن با سرمایه اندک هست، اما در نهایت بایستی مقداری اعتبار برای خرید موجودی کالا یا انجام عملیات دریافت کنید و یا از وام های کسب و کارهای کوچک استفاده کنید تا به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک نمایید.

کارآفرین جوانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده میزان ریسک مالی متفاوتی را در تجربه می کند در مقایسه با کارآفرینی که از حمایت مالی خانواده بهره می برد و ذره ای محدودیت مالی ندارد.

3)استرس زیادی را تحمل خواهید کرد.

وقتی کسب و کاری را راه اندازی می کنید سنگینی مسئولیت را روی شانه های خود احساس می کنید. کسی وجود ندارد که بتواند سنگینی مسئولیت ها و مشکلات شما را بر عهده بگیرد. شما بایستی به سوالات مختلفی پاسخ دهید. آیا این مسیر استرس زا است؟ البته، اما هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که شاهد به حقیقت پیوستن آرزوهایتان باشید. ناگزیر استرس وجود دارد، پس سعی کنید که راه هایی را بیابید که به شما کمک کند از این فکر رهایی یابید.

4)در آغاز راه ممکن است ارتباط خود را باخانواده و دوستانتان از دست بدهید.

کارآفرین شدن زمان زیادی را از شما می گیرد. در حقیقت، شما زمان زیادی برای انجام فعالیت های دیگر نخواهید داشت. نقش افراد زیادی در زندگی تان کمرنگ می شود چرا که شما قادر نخواهید بود که به آنها توجه کافی داشته باشید و زمانتان را به آنها اختصاص دهید.

5)برخی مواقع حسرت می خورید.

طبیعی است که برخی مواقع افسوس بخورید. شما دوستانتان را می بینید که در روزهای کاری ساعت 5 از کار خود فارغ می شوند و به استراحت و تفریح می پردازند، در حالیکه شما شب ها تا دیروقت به کار مشغول هستید و زمان کافی برای رفتن به تفریح، گردش  و مراسم ها را ندارید.

حتی برخی مواقع ممکن است برخی شغل ها را جذاب بدانید. اما بدانید که برخی از دوستان شما هم گاهی حسرت می خوردند، حسرت دنبال نکردن رؤیاهایشان. آنها گاهی آرزو می کنند که ای کاش استقلال و انعطاف پذیری شما را داشتند.

با این اوصاف و با تمامی مشکلات مطرح شده، هیچ احساسی بهتر از تجربه موفقیت نیست. تلاش کنید که چالش ها و احتمالات را بشناسید و رؤیاهایتان را پیگیری کنید.

 برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com