0  |  0

اجرای برنامه حمایت از شرکت‌های خلاق

اجرای برنامه حمایت از شرکت‌های خلاق

خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، نیازمند تعامل گسترده با سازمان‌ها و دستگاهای اجرایی است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد هماهنگی‌های، فرادستگاهی با نهادهای اجرایی مختلقی قرارداد منعقد یا ارتباط سازمانی دائمی برقرار می‌کند.
با توجه به اینکه شرکت‌های خلاق، مفهوم نسبتاً جدیدی در عرصه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور محسوب می‌شوند، لازم است تا دستگاه‌های اجرایی، هر چه بیشتر با ماهیت این شرکت‌ها آشنا شوند. این توسعه گفتمانی، باعث می‌شود تا این نهادها، خدمات بیشتری به شرکت‌های خلاق ارائه کنند.
در همین راستا ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان نهاد متولی صنایع خلاق در کشور، شبکه ای از ارتباطات گسترده سازمانی ایجاد کرده است. این نوع از ارتباط‌گیری سازمانی و هماهنگی فرادستگاهی باعث می‌شود تا شرکت‌های خلاق بتوانند از خدمات بسیار گسترده‌تری بهره ببرند.
تعامل برای ارائه خدمات بیشتر
مشارکت در برگزاری رویداد فیروزه، بخشی از همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را شامل می شود. همچنین بر اساس این همکاری دوجانبه، برای صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
همکاری برای ایجاد مرکز رشد و نوآوری و حمایت از حوزویان خلاق و ایده پرداز، عنوان تفاهم‌نامه‌ای است که ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه امضاء کرد.
این ستاد همچنین در همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم، در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای حمایت از ایده‌های خلاقانه در فناوری‌های فرهنگی در شهر قم ایجاد شود.
همچنین همکاری برای ایجاد پایگاه داده فعالان اقتصاد هنر و صنایع خلاق، عنوان تفاهم‌نامه‌ای است که این ستاد با اتاق بازرگانی ایران امضاء کرده است.
تلاش برای خدمت‌رسانی به شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
حوزه‌ بازی‌های رایانه ای و بازی‌سازی، شاخه‌ای مهمی از صنایع خلاق محسوب می‌شود. به همین دلیل، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری در همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تلاش دارد تا شرکت‌های خلاق بیشتری را ترغیب کند که در این حوزه فعالیت کنند. تشکیل کارگروه مشترک به منظور هماهنگی برای ارائه خدمات به شرکت‌های بازی‌ساز، بخشی از توافق این دو نهاد در این حوزه است. همچنین یک جدول مشترک حمایتی تدوین شده است تا خدمات‌رسانی به شرکت‌های خلاق فعال در حوزه بازی‌سازی به شکل متمرکز‌تری انجام گیرد.
میلیون‌ها دانش‌آموز در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند. فرهنگ‌سازی در میان این قشر، موجوب می‌شود که در آینده تعداد متقاضیان تاسیس شرکت‌های خلاق به شکل چشمگیری افزایش یابد. براین اساس، تفاهم نامه‌ای با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان منعقد شده است تا مراکز نوآوری دانش‌آموزی در کشور گسترش یابد.
همکاری با بیش از 10 نهاد دیگر
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان توسعه تجارت، صندوق پژوهش و فناوری همگام پیشرفت سیستان و بلوچستان، مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، مجمع نوشت افزار ایران اسلامی، صندوق پژوهش و فناوری کریمه، مرکز وکلاء ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، وب سایت کتاب الکترونیک طاقچه، کافه بازار، انجمن مدیریت کسب و کار ایران، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، ستاد‌رونق تولید، صندوق نوآوری و شکوفایی و سامانه کارن کراد، دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های هستند که ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آنها تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است یا آنکه با آنها در زمینه خدمات‌رسانی به شرکت‌های خلاق به توافق رسیده است.
این سطح از همکاری باعث شده است تا شرکت‌های خلاق از 30 شرکت در ابتدای راه، به بیش از 800 شرکت در سال 1399 افزایش یابند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com