0  |  0

افزایش حدنصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت

افزایش حدنصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت

بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و نیز واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری را تغییر داد.
به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.
بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.
در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مرداد ماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه گذاری در سهام این صندوق‌ها به ۵ درصد کاهش یافت.
امروز و در جلسه‌ای که هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه، برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com