1  |  0

«فراسوی ترس و طمع» منتشر شد

«فراسوی ترس و طمع» منتشر شد

مالی رفتاری مطالعه چگونگی اثرگذاری روان‌شناسی بر مالی است؛ روان‌شناسی مبنای علائم، اهداف و محرک‌های انسانی و همچنین مبنای طیف متنوعی از سوگیری‌های انسانی است که ریشه در توهمات ادارکی، اعتماد به نفس بیش از حد بر قواعد سرانگشتی و عواطف دارند. سوگیری‌ها در سر تا سر چشم انداز مالی وجود دارند و بر سرمایه‌گذاران فردی، سرمایه‌گذاران نهادی، تحلیلگران، استراتژیست‌ها، کارگزاران، مدیران سبدهای مالی و ... اثر می گذارند.
کتاب «فراسوی ترس و طمع: درک مالی رفتاری و روان شناسی سرمایه گذاری» تالیف هرش شفرین ترجمه مهدی ملک پور توسط انتشارات دنیای اقتصاد در ۵۶۱ صفحه منتشر شده است. این کتاب درباره تشخیص تاثیر روان شناسی بر فرد، بر دیگران و در مقیاس بزرگتر بر محیط مالی است.
فراسوی ترس و طمع، نخستین کتاب جامع درباره مالی رفتاری است که تاثیر اعمال ناخودآگاه و کنش های هیجانی را بر تصمیم گیری های اقتصادی بررسی می کند. در این کتاب، تاثیر انگیزش های روانی بر کنش های اقتصادی بررسی و نشان داده شده است که پاره ای توهم های ادراکی مانند اعتماد به نفس بیش از حد، کسانی را به سودای غلبه بر بازار گرفتار می کند و تمنای ثروتمند شدن از طریق سیطره بر کارکردهای بازار، آنان را به ورطه هولناک خطای محاسبه می کشاند.
این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com