0  |  1

فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه در صنعت غذا

فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه در صنعت غذا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به رسالت خود در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری، ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری منطقه‌ای و بین‌المللی نخستین «مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا» را راه‌‌اندازی کرد و این مرکز اکنون میزبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه این حوزه است.
غذا، حیاتی‌ترین و راهبردی‌ترین نیاز یک جامعه است و توسعه در هر حوزه‌ای، بدون تأمین این نیاز مهم، ناممکن به نظر می‌رسد. رقابت‌ میان صنایع پیشرفته و عظیم غذایی سراسر جهان، اهمیت استفاده از راه‌کارهای نوآورانه و فناورانه را برای تأمین غذای سالم، توسعه اقتصاد و تضمین سلامت جامعه دوصدچندان کرده است.
ناظر به همین ضرورت بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه را برای ورود نوآوری‌ها به صنعت غذا با ایجاد بستری برای به‌کار بستن قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت با ایجاد و راه اندازی اولین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا هموار کرد.
مرکزی که قرار است در میان‌مدت و دراز مدت، زمینه ورود نوآوری و فناوری پیشرفته را به زنجیره ارزش این صنعت محقق کند و با تکیه به توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه سلامت و کیفیت را به سفره‌ها و اشتغال با ارزش افزوده را ارمغان اقتصاد کشور کند.
برای بهره‌برداری عملیاتی از این مرکز نوآوری، معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری با همکاری سایر نهادهای بخشی مانند «انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور»، «اداره كل غله و خدمات بازرگانی» و «کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گندم، آرد و نان» فراخوانی را با هدف رفع نیازهای اساسی کشور با جذب و حمایت از ایده‌های نوآور شرکت‌های فعال در زمینه زنجیره ارزش غذا منتشر کرده است.
با توجه به این که محصولات کشاورزی و دامی، از مرحله تولید در مزارع و مراکز پرورش دام و طیور، تا رسیدن به بازار هدف فرآیند نسبتا طولانی را پشت سر می‌گذارد، توجه به زنجیره ارزش در این صنعت ضروری است؛
این رویداد همین موضوع را مورد توجه قرار داده است و با محوریت پوشش‌دهی زنجیره ارزش از «مزرعه تا سفره» برگزار خواهد شد. فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه صنعت غذا فرصتی فراهم کرده است تا روش‌های نوین و طرح‌های نوآورانه برای تکمیل زنجیره ارزش در صنایع غذایی عرضه شوند و روند تولید و عرضه محصولات غذایی را بهبود ببخشند.
متقاضیان و صاحبان ایده تا تاریخ ۱۲ مهر ماه سال جاری فرصت دارند از طریق سامانه فراخوان، نسبت به ارسال طرح های مورد نظر خود اقدام کنند.
پس از ارزیابی و داوری، ایده‌های ارسالی برتر انتخاب و از طریق مرکز نوآوری صنعت غذا، مورد حمایت می‌شوند.
فعالان صنعت غذا و کشاورزی، اعم از دانشجویان و فارغ التحصیلان، اساتید و دانشجویان و کلیه فعالان فناور و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، می توانند ایده ها و طرح های خود را به دبیرخانه جذب و پذیرش، مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا ارسال کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com