0  |  0

کتاب «سرمایه‌گذار رفتاری» و راهکارهایی برای خطاهای کشنده سرمایه گذاران

کتاب «سرمایه‌گذار رفتاری» و راهکارهایی برای خطاهای کشنده سرمایه گذاران

کتاب «سرمایه‌گذار رفتاری» تالیف دانیل کراسبی ترجمه بهنام بهزادفر، شاهین احمدی و محمدابراهیم سماوی توسط انتشارات چالش در ۳۳۲ صفحه منتشر شده است. دانیل کراسبی در این کتاب، عوامل جامعه شناسی، عصب شناسی و روانشناسی اثرگذار بر تصمیمات سرمایه گذاری را بررسی می‌کند و راه حل های عملی برای بهبود همزمان بازدهی و رفتار ارائه می دهد.
در این کتاب، خوانندگان با برترین تحقیقات این حوزه آشنا می‌شوند و با راه حل های قطعی برای بهبود فرایندهای تصمیم گیری، ارتقای خودآگاهی و محدود کردن خطاهای کشنده ای روبرو می‌شوند که عمده سرمایه گذاران در معرض آنها هستند. سرمایه گذار رفتاری پیش از ورود به مباحث مربوط به ساخت سبد، ماهیت بشری انسان را در چهار بخش به شرح زیر به خوبی تبیین می‌کند:
بخش اول: توصیفی از موانع جامعه شناسی، عصب شناسی و روان شناسی پیش روی تصمیمات سرمایه گذاری درست فراهم می کند. خوانندگان شناخت جدیدی نسبت به نحوه اثرگذاری عوامل بیرونی بر تصمیمات کسب می کنند و با اثرات این عوامل بر انتخاب سرمایه گذاری آشنا می شوند.
بخش دوم: حول چهار تمایل اصلی روانشناسی است که بر رفتار سرمایه گذاری اثر می گذارند. اگرچه رفتار انسانی بی تردید پیچیده است، تصمیمات سرمایه گذاری، عمدتاً از یکی از این چهار عامل اثر می پذیرند.
بخش سوم: از فصول اول و دوم نتیجه گیری می کند و تمرین های عملی برای غلبه بر مشکلات فوق فراهم می کند.
بخش چهارم: این بخش روش سومی برای سرمایه گذاری فراهم می کند که با واقعیت های نواقص رفتاری سازگار است. خوانندگان از زیربناهای روانشناسی رویکردهای سرمایه گذاری رایج از قبیل ارزشی و تکانه ها، درک عمیق تری پیدا می کنند و متوجه می شوند که چرا انواع سرمایه گذاری های موفق، روانشناسی را در قلب خود دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com