0  |  0

وقتی سیاست، اوضاع اقتصادی جهان را بهم می ریزد

وقتی سیاست، اوضاع اقتصادی جهان را بهم می ریزد

هفته گذشته بازارهای جهانی همزمان با کلنجار با نگرانی‌های ناشی از انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا، با کرونای دونالد ترامپ نیز دست به گریبان شدند.
این نگرانی‌ها از قیمت طلا حمایت کرد و منجر به رشد ۱.۶ بهای این فلز گرانبها و بازگشت به کانال ۱۹۰۰ دلار در هر اونس شد. در این هفته شاهد واکنش بازارهای جهانی به خبرهای متعددی از جمله مبتلا شدن ترامپ به کرونا، ترخیص وی از بیمارستان، به تعویق انداختن مذاکرات بر سر تصویب بسته حمایتی توسط ترامپ به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و مجدداً در خواست ترامپ برای تصویب بسته حمایتی جدید برای حمایت از کارگران واکنش نشان دادند اما در نهایت برآیند عملکرد بازارهای سهام مثبت بود.
در این میان، طلا برای عبور از قیمت دو هزار دلار نیاز به یک محرک قوی مانند تصویب بسته حمایتی دارد. برخلاف نظر جمهوری‌خواهان که بر سر اندازه بسته حمایتی با حزب دموکرات، به توافق نرسیدند، ترامپ در اقدامی غیرمنتظره، اعلام کرده که خواهان بسته‌های حمایتی بزرگتری نسبت به بسته حمایتی پیشنهادی قبلی است.
در این میان، جذابیت خرید طلا در هفته گذشته، احتمالا سرمایه‌گذاران بیشتری را متقاعد به ورود به این بازار کند؛ بنابراین انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته پیشرو نیز افزایش پیدا کند. اخبار متعدد در رابطه با بسته حمایتی آمریکا، مبهم بودن آینده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا انتظار می‌رود زمینه این رشد را فراهم کند.
رشد ۹ درصدی نفت
همچنین در هفته‌ای که گذشت صنعت نفت با چالش‌های متعددی در سمت عرضه مواجه بود که منجر به نوساناتی در قیمت نفت شد. از این رو هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز هفته گذشته با رشد قابل توجه ۹.۱۲ درصدی به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید.
اعتصاب کارگران میدان نفتی در نروژ و طوفان در خلیج مکزیک، منجر به اختلال در عرضه نفت شد. شرکت‌های نفتی نروژ، با مذاکره با مقامات اتحادیه کارگری، دیروز به اعتصاب ۱۰ روزه کارگران پایان دادند. این اعتصاب می‌توانست تولید نفت و گاز کشور نروژ را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.
از سوی دیگر، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا نیز براساس اطلاعات بیکرهویز، برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد که عامل فشار بر قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری هفته (جمعه) شد.
گزارش‌های نشان می‌دهد تعداد حلقه‌های چاه نفت آمریکا با ۴ واحد افزایش به ۱۹۳ حلقه رسیده است. شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا نیز با افزایش ۳ واحدی به ۲۶۹ دستگاه رسید. این در حالی است که بر اساس داده‌های موجود کشورهای عضو اوپک در ماه سپتامبر نسبت به ماه اگوست مقدار کمتری نفت تولید کرده‌اند. این

وقتی سیاست، اوضاع اقتصادی جهان را بهم می ریزد
کشورها در ماه سپتامبر، ۲۴ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه نفت تولید کرده‌اند که ۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه آگوست کمتر است.
در بازار فلزات پایه، هفته گذشته شاهد رشد حدود ۵ درصدی روی، ۴.۹ درصدی آلومینیوم، ۳.۵ درصدی مس و ۲.۶ درصدی سرب بودیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com