0  |  0

کتاب «الفبای بورس راهنمای ورود به بازارسرمایه» منتشر شد

کتاب «الفبای بورس راهنمای ورود به بازارسرمایه» منتشر شد

کتاب «الفبای بورس» تلاش می‌کند تا در چارچوب بضاعت متن نوشتاری، مفاهیم کلیدی و الزامات فعالیت در بازار سرمایه را با بیانی ساده و در عین حال علمی، برای مخاطبان عام این حوزه تشریح کند. مهمترین ویژگی این نوشتار بیان ساده در تبیین مفاهیم پیچیده و بعضاً دشوار بازار سرمایه است؛ همچنین تشریح فرآیندهای جاری و ساز و کارهای عملیاتی بورس از جمله ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌آید.
تامین مالی همواره یکی از دغدغه‌های کلیدی فعالان عرضه اقتصاد به شمار رفته و از همین رو با توسعه و رشد فعالیت های اقتصادی، توسعه چشمگیر روش های تامین مالی نیز رخ داده است. از همین منظر، بازارهای مالی نیز در رشدی خیره کننده تلاش کرده‌اند تا همگام با این فرایند شتابان باشند. ارتباط متقابل و همبستگی معنادار بازار پول و سرمایه نیز در همین چارچوب مفهومی قابل تحلیل است؛ اما این مهم تحقق نخواهد یافت مگر آنکه دانش مورد نیاز برای فعالیت در عرصه های مذکور فراهم شده و در بستری نظام مند گسترش یابد. افزایش فزاینده سهم تامین مالی بنگاه های اقتصادی از محل بازار سرمایه در اقتصاد ایران طی چند سال اخیر به ویژه طی سال ۱۳۹۸ و ماه‌های نخست سال ۱۳۹۹ نویدبخش رشد و تعمیق این بازار است؛ اما آنچه که به عنوان مخاطره بنیادی در این خصوص قابل تامل است، فقدان دانش مورد نیاز در خصوص مفاهیم بنیادی و سازوکارهای عملیاتی این بازار است.
کتاب «الفبای بورس راهنمای ورود به بازار سرمایه» تالیف حسن قاسمی و بتول جوریان توسط انتشارات آراد کتاب در ۱۹۱ صفحه منتشر شده است. این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com