0  |  6

روان‌شناسی پول؛ برای درآمدزایی بیشتر طرز فکرتان را تغییر دهید

روان‌شناسی پول؛ برای درآمدزایی بیشتر طرز فکرتان را تغییر دهید

ماه ژوئن اولین ماهی بود که من در کارم درآمدزایی خوبی داشتم. مدت طولانی بود که دلم می خواست صورتحسابی با مبلغی قابل توجه برای مشتری بنویسم و این یک نقطه عطف در کار و حرفه ی من بود.

رشد کسب وکار من، ناشی از تغییر چشمگیر در مدل کسب و کار یا فروش اولین محصولم نبود بلکه این افزایش ناشی از ارتقا و بهبود ذهنیت خودم بود.

در ادامه چند ذهنیتی که باعث شد در کسب و کارم شکست ها را دور بزنم را با شما به اشتراک می گذارم:

ذهنیت اول: کسب درآمد برای من سخت نیست:

همیشه تصور می کردم برای بدست آوردن درآمدهای ناچیز باید سخت کار کرد. این طرز فکر که «اگر پول به راحتی بدست بیاید، احساس افتخار نمی کنی» از سالهای نوجوانی همراه من بود.

هنگامی که کسب و کار خودم را شروع کردم، می بایست قیمت خدماتم را به گونه ای تعیین می کردم که مشتریان بیشتری را جذب کنم. من در حالی فعالیت خود را توسعه می دادم که به عنوان «یک زن سخت کوش» فقط بتوانم سر پا بمانم. 

برای افزایش درآمد، باید باور داشته باشید که در اطراف شما پول به قدر کافی وجود دارد و برای بدست آوردن آن نیازی به کامل بودن یا انجام کارهای خارق العاده ندارید. فقط کافی ست بررسی مناسبی روی خدمات خود داشته باشید.

ذهنیت دوم: مانند مالکان کسب و کارهای پردرآمد رفتار کنید:

در نشست و برخواست با کارآفرینانی که درآمدهای دلاری قابل توجهی در ماه دارند، یاد گرفتم که آنها نگرش متفاوتی دارند.

افراد با درآمدهای کلان، سیستم ها و مراحلی برای هماهنگ کردن میزان کار در یک کسب و کار بزرگ را دارند، آنها در کار خود حرفه ای، مطمئن و آگاه هستند. یک سیستم دفترداری دارند و یک حسابدار برای کمک به تصمیمات تجاری، دائماً در حال یادگیری هستند. در نهایت بر ترس های شان غلبه می کنند تا ریسک کسب و کار جدید را مورد تجربه قرار دهند. آنها همیشه در تلاش خود ثابت قدم هستند.

ذهنیت دوم: مانند مالکان کسب و کارهای پردرآمد رفتار کنید:

وقتی که من هنوز به سطح بالایی از درآمد نرسیده بودم از درآمد ثابت خود ناراضی بودم. اما همیشه مانند فردی عمل می کردم که کسب و کار مورد علاقه من را با همان درآمدزایی قابل توجه اداره می کرد. گاهی برای ما چندان خوشایند نیست که دست از عادت ها و رفتارهای بی ثمر گذشته برداریم اما تنها تغییر در این رفتارها و نگرش ها است که می تواند زندگی ما را دگرگون کند.

ذهنیت سوم: من پولی که هزینه می کنم را پس می گیرم:

نحوه هزینه کردن در مسیر کسب و کارتان  بر درآمد شما تأثیر می گذارد.

من از خرج کردن پول وحشت داشتم. نگران این بودم که پولی که خرج کردم هرگز به من بر نگردد، بنابراین این بودجه را بشدت برای خودم یا کسب و کارم سرمایه گذاری می کردم.

دلیل این ترس ها، داشتن یک ذهنیت محدود است. شما فکر می کنید پول کم است، بنابراین فرصت های اطراف خود را نمی بینید. این ترس ها می تواند باعث شوند که هزینه خیلی کمی برای کسب و کارتان کنید. اگر شما ارزشی برای کار خود قائل نشوید و هزینه ناچیزی بپردازید، مطمئن باشید که مشتریان کمی نیز خواهید داشت.

اشکالی ندارد که هر از گاهی پول را در مسیر تجربه خرج کنید. شما دوباره آن را بدست خواهید آورد.

مطالعه و کار کردن با مربیان و کسب تجربه کاری به من کمک کرده است تا به این مرحله برسم. اما برتر از همه اینها تغییر در ذهنیت و طرز تفکر است. اگر نگرش درستی ندارید، هیچ دانشی شما را به مرحله بعدی نمی رساند.

چالش بعدی ثابت نگه داشتن درآمد مستمر است، و این چالشی است که این روزها با آن به شدت درگیرم!

نویسنده: Taylor Gordon

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت due.com

بسته آموزشی: یک راهنمای خوب برای برنامه‌ریزی مالی

فایل صوتی آموزشی: ۱۳ قانون طلایی برای انتخاب «مشاور مالی شخصی»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com