0  |  0

ورود کارآفرینی به مرحله جدید فناورانه در کشور

ورود کارآفرینی به مرحله جدید فناورانه در کشور

ورود کارآفرینی به مرحله جدید فناورانه، ره‌آورد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور است. فرهنگی جدید از اشتغالزایی که همه معادلات قدیمی و سنتی آن را تغییر داد و جامعه را به سمتی برد که کارآفرینی فناورانه به فرهنگی عمومی بدل شود.
تامین اشتغال یکی از ضروریات برای مدیریت و راهبری هر کشوری است. اساس درآمدزایی و چرخش اقتصادی در همه دنیا را کار و کارآفرینی می‌دانند. موضوعی که از روزگاران دور و با شکل‌گیری زندگی جمعی به شکلی بدوی و محدود پا گرفت و امروز به جدیدترین شکل خود یعنی «کارآفرینی فناورانه» رسیده است. اتفاقی که در دل دارایی‌های علمی و تخصصی و ظرفیت‌های فناورانه گل کرد و به بار نشست.
پایه این کار هم تخصص و توان علمی کسانی است که با کسب مهارت به دنبال توسعه کار و تجارت خود هستند. به دنبال یافتن حلقه‌های تکمیلی زنجیره شکل گرفته‌ای از تخصصشان، تا بتوانند خدماتی کامل‌تر و پخته‌تر به متقاضیانشان ارائه کنند. خدماتی در مرز دانش و مبتنی بر زندگی روزمره مردم.
روزگاری بود که کارآفرینی چرخه محدودی داشت و دست هر کسی به این چرخه ارزش‌آفرین و اقتصادی نمی‌رسید. اما با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری، این رویداد فناورانه به دست متخصصان افتاد تا از دل خود جهانی کوچک اما ارزشمند از نیروی انسانی و ظرفیت‌های تخصصی بیرون بیاورند. این مفهوم موجب خلق موقعیت‌ها و ارزش‌های اقتصادی بیشتر و بهتر شده است.
کارآفريني، کانون کار و تلاش و توسعه است. این موتور محرکه را مبدا توسعه اقتصادی کشورها می‌دانند که اگر فرهنگ درستی داشته باشد و به خوبی از ظرفیت‌های آن استفاده شود؛ اساس پیشرفت را در کشور محکم‌تر می‌کند و شاخص‌های توسعه را ارتقا می‌دهد.
اما کارآفرینی فناورانه پا را از این هم فراتر می‌گذارد و به دنیای خلاقیت و نوآوری ورود می‌کند. خلاقیت‌هایی با منشا علم و دانش که از ورای تفکری نوآورانه بروز می‌کند. اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با اشاره به این‌که تثبیت مفاهیم خلاقيت، ريسک و نوآوري در کارآفريني فناورانه ضروری است، می‌گوید: توجه به این مفاهیم هم در شروع یک کار تجاری مهم است و هم به انتقال موفق بنگاه‌های شکل گرفته به بازارهاي جهاني می‌انجامد.
به گفته او، ورود به بحث کارآفرینی، شهامت و جسارت می‌خواهد. این کار با سختی‌ها و ریسک بالایی مواجه است. به همین دلیل باید برای ورود به این عرصه نگاه و فکری خلاق و نوآور داشته باشید.
قادری‌فر ادامه می‌دهد: با توسعه علوم نافع در کشور می‌توانیم توسعه چشمگیری را در بحث کارآفرینی شاهد باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com