0  |  0

اختصاص 40 هکتار از شهرک کاوش به شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده

اختصاص 40 هکتار از شهرک کاوش به شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شهرک تحقیقاتی کاوش از آماده شدن زیرساخت‌های موردنیاز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان برگزیده در فاز پیشرو این شهرک تحقیقاتی در قالب ۱۴ واحد مستقل تکمیل شده خبر داد.
نشستی میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. توسعه تجاریسازی ایده‌های فناورانه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری دو مرکز از محورهای این نشست بود.
پس از این نشست محسن صالحی‌نیا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شهرک تحقیقاتی ۱۰۰ هکتاری ایدرو در استان البرز بازدید و به نقش ایدرو در بهم رسانی بخش تولید با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ۴۰ هکتار از این شهرک تحقیقاتی طبق برنامه کلی برای استفاده چرخشی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده که در سطوح بلوغ فناورانه رتبه های ۷ تا ۹ را دارا باشند از سوی این سازمان در نظر گرفته شده ‌است.
صالحی نیا اولویت سازمان های توسعه ای را پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای سطح بلوغ فناوری بالا بیان کرد و افزود: ایدرو با این شرکت ها که مراحل تحقیقات فناورانه و ایده تا نمونه سازی محصول را با موفقیت گذرانده اند، برای مراحل تجاری سازی محصولات و تولید انبوه صنعتی از طریق مشارکت و الگوهای حمایتی در بستر شهرک تحقیقاتی کاووش همکاری می کند.
وی نقطه عطف رسوخ و توسعه محصولات فناورانه در محیط تولید و صنعت را موفقیت در مرحله توسعه و تجاری سازی و تطابق مزیت های نمونه های فناورانه (Scale Up) دانست و بیان کرد: اگر فرایند صنعتی سازی و تولید انبوه این نمونه ها هم از بعد توجیه اقتصادی و هم تطابق با محیط تولید مهیا شود شاهد رسوخ دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در پیکره صنعت خواهیم بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com