0  |  0

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی برگزار می شود

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی برگزار می شود

عبدالرضا کبیری در پانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان، جهت دهی به فعالیت فن آفرینان در راستای حل مسائل و چالش‌های اصلی کشور و تقویت مذاکرات دو جانبه از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
کبیری بیان کرد: مخاطبان اصلی این رویداد شرکت‌های دانش بنیان و فناور، شرکت‌های رشد یافته، شرکت‌های نوپاا، صنعتی و واحدهای تحقیق و توسعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره حوزه های چالشی مانند "رفع نیاز صنعت در دوران تحریم"، "خشکسالی و سیلاب"، "بازیافت پسماند به خصوص در کلانشهرها"، "محیط زیست، آلودگی هوا، آب و خاک"، "صنعت دارو" و "صنایع IT و ICT و هوش مصنوعی" در نظر گرفته شده است.
کبیری با اشاره به اعطای جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین در این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین به برترین طرح‌های فناورانه که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ادامه داد: در ابتدا قرار بود این جشنواره در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریورماه برگزار شود که به دلیل شیوع و گستردگی ویروس کرونا این زمان به روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری موکول شد.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به برگزاری ترکیبی این جشنواره به صورت مجازی و حضوری، خاطر نشان کرد: این جشنواره در دو بخش "مسابقه‌ای" و "غیر مسابقه‌ای" برگزار خواهد شد. بخش مسابقه‌ای شامل بخش‌های "طراحان کسب و کار"، "فن آفرینان ("نوپاهای رشد یافته" و "فرصت‌های سرمایه گذاری") و بخش غیر مسابقه‌ای شامل بخش‌های "فرصت‌های سرمایه گذاری"، "نشست‌های انتقال تجربه" و "نمایشگاه" می‌شود.
وی یکی از بخش های مسابقه ای این جشنواره را بخش فن آفرینان توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ساز عنوان کرد و گفت:در این بخش شاخص‌هایی چون مدیریتی، فناوری و مالی طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شرکت‌هایی که دارای نوآوری و فناوری تجاری سازی شده باشند و حداقل ۵۱ درصد سهام آنها به بخش خصوصی تعلق داشته باشد، می‌توانند در این بخش حضور یابند.
کبیری خاطرنشان کرد: شرکت‌های نوپا برای حضور در این بخش باید از عرضه محصول آنها به بازار کمتر از ۳ سال گذشته باشد و این زمان برای شرکت‌های رشد یافته بیشتر از ۳ سال در نظر گرفته شده است.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به بخش نمایشگاهی این جشنواره اشاره کرد و گفت: این بخش بستری برای ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه است که از ۱۷ آبان ماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه در این رویداد ۵۰۱ طرح در پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی دریافت شده است، گفت: تعداد ۱۶۵ شرکت در این جشنواره ثبت نام اولیه کردند که از این تعداد ۳۷ شرکت (۱۶ شرکت فن آفرین نوپا و ۲۱ شرکت فن آفرین رشد یافته) به مرحله نیمه نهایی بخش کارآفرینان این جشنواره راه یافتند.
وی با تاکید بر اینکه ۶ شرکت کاندیدای جایزه فناوری صنعتی ساز دکتر محمود شیخ زین الدین شدند، یادآور شد: پس از انجام داوری‌ها ۱۶ شرکت به مرحله نهایی بخش فن آفرینان راه یافتند که از این تعداد ۹ شرکت نوپا و ۷ شرکت رشد یافته هستند، ضمن آنکه از این تعداد ۲ شرکت کاندیدای دریافت جایزه فناوری و صنعت ساز دکتر شیخ زین الدین شدند

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com