0  |  0

۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازخواهند گشت

۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازخواهند گشت

عزیزمحمدی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به خروج حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی از چرخه تولید گفت: راکد شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی علل مختلفی از جمله کمبود نقدینگی، نیاز به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات، شیوع کرونا و نبود بازار دارد.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۸ واحد صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که ۱۵ هزار اشتغال مستقیم را به همراه داشته است.
او تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در وزارت صمت تا پایان سال این میزان به ۲ هزار واحد صنعتی ارتقا می یابد.
او ادامه داد: برگشت به تولید واحد‌ها با تلاش خود کارآفرینان و همراهی وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک حاصل شده است.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: استقبال برای سرمایه گذاری در تولید و صنعت در شهرک های صنعتی نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده و ۶ هزار و ۸۰ قرار داد امسال برای احداث واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی بسته شده است.
عزیزمحمدی گفت: در شهرک‌های صنعتی بزرگ مثل شمس آباد در زیرساخت‌ها مثل برق و آب مشکل داریم که در این زمینه طرح‌هایی در دست اجراست.
مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به درستی اجرا نمی شود
در ادامه نوده فراهانی عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: با کنترل واردات و قاچاق، ما الان در بازار مشکل نداریم و مشکل ما جذب نیروی انسانی است.
او گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانک‌ها ، بیمه و سازمان مالیات اجرا نمی‌شود.
نوده فراهانی بیان کرد: مشکل دیگر این است که متناسب با افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌ها تامین نمی‌شود، ۱۰ سال است که طرح انتقال آب به شهرک صنعتی شمس آباد مطرح شده، اما هنوز اجرا نشده است.
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد تاکید کرد: قرارداد‌ها باید اصلاح شود و تعهدات باید در این قرارداد‌ها دو طرفه باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com