0  |  5

چگونه فروش تلفنی اثربخشی داشته باشیم؟

چگونه فروش تلفنی اثربخشی داشته باشیم؟

فروش محصول، ارتباط کاملی با طرز فکر شما دارد. به همین دلیل است که پس از تمرین مجموعه مهارت های مورد نیاز برای فروش یک محصول طرز فکرتان را در مورد فروش تلفنی تغییر بدهید.

به جای اینکه به جنبه فنی فروش محصول بپردازم در این مطلب می‌خواهم در مورد آنچه باید در ذهن شما هنگام فروش تلفنی اتفاق بیافتد، صحبت کنم.

به من اعتماد کنید و موارد زیر را اجرا کنید. بدون شک درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

طرز تفکر ۱: فروش محصول، مصاحبه شغلی نیست:

بسیاری از ما پس از یک دوره کارمندی برای سایر شرکت‌ها تصمیم می‌گیریم کسب و کار خودمان را راه بیاندازیم و کارآفرینی کنیم. همچنان تمایل داریم پای رفتارها و طرز تفکرات کارمندی را به دنیای کارآفرینی و کسب و کار خود نیز باز کنیم. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان کسب و کار هنگام فروش تلفنی به گونه‌ای با مشتری ارتباط برقرار می‌کنند که گویی درحال برگزاری یک مصاحبه کاری هستند. آنها با مشتری مصاحبه می‌کنند تا ببیند گزینه مناسبی برای خرید محصول آنها هست یا خیر.

متاسفانه مصداق چنین رفتارهایی در میان صاحبان کسب و کارها اپیدمی شده و «فروش» تنها بخش کسب و کار نیست که از اثرات منفی چنین اقداماتی آسیب می‌بیند.  

طرز تفکر 2: واقعیت ها را بیان کنید:

مشکل بسیاری از صاحبان کسب و کارها در تماس تلفنی با مشتری این است که راحت نیستند  در مورد خود و کسب و کارشان صحبت کنند و عدم تبلیغات مناسب هم منجر به کاهش درآمدزایی می شود.

به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها باید ذهنیت خود را در مورد فروش و ارتقا شخصی تغییر دهند. در غیر این صورت تنها تعداد محدودی از افراد متوجه می شوند که راه حل مشکل شان در دست آن کسب و کار است. شما صرفا در حال ارائه واقعیت ها هستید و نه چیز دیگری و اگر کسی با این ذهنیت مشکلی داشته باشد، دیگر مشتری ایده ال شما نخواهد بود.

طرز تفکر 3: فقط باید با کارکنان مناسب با کسب و کارتان کار کنید:

من تماس های مشاوره ای زیادی داشته ام که به من می گویند ما  یک دهه سعی داشتیم کسب و کار «تهیه غذا» راه اندازی کنیم اما به جایی نرسیدیم. چون درآمد کافی کسب نمی کنیم و وقتی به مشتری می رسیم آنها دغدغه ها و دردسرهای زیادی دارند.

نکته ای که صاحبان کسب و کار برای فروش تلفنی بهتر باید بدانند این است که فقط باید با کارکنان متخصص و متناسب با کسب و کارشان کار کنند. این امر ممکن است بدان معنی باشد که شما فقط با پنج کارمند کار کنید اما با همین تعداد درآمدزایی خوبی داشته باشید.

چگونه فروش تلفنی اثربخش تری داشته باشید؟

دلیل اینکه این امر منجر به فروش بهتر می شود این است که هرچه تخصص بیشتری داشته باشید افراد بیشتری می خواهند با شما کار کنند.

تیم شما باید در حرفه خود به قدری مهارت داشته و متخصص باشند که مشتری حاضر باشد این تخصص و مهارت را از شما بخرد و بابت آن پول پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره «ارزش پیشنهادی» به زبان ساده

طرز تفکر 4: وقت شما ارزشمند است؛ پس شروع کنید:

چیزی که متوجه شدم این است که افراد واقعا نیاز به پول را درک می کنند. همچنین می دانند که وقتشان چقدر ارزشمند است چون نمی توان زمان را به عقب برگرداند. از این رو اعضای تیم همیشه می توانند با زمانی که در اختیار دارند پول بیشتری بدست آورند.

با درک این مطلب که وقت شما به عنوان کارمند یا صاحب کسب و کار، ارزشمند است، می توانید تماس های تلفنی بهتری برای فروش محصولات خود برقرار کنید. همچنین اعتماد به نفس پیدا می کنید. سراغ اصل مطلب می روید و تحمل کمتری در برابر رفتارهای نامناسب و غیر منطقی در کسب و کارتان دارید.

سخن پایانی

در واقع کیفیت برقراری تماس تلفنی برای فروش بهتر محصولات، به اعتماد به نفس شما برمی گردد و کسب اعتماد به نفس، نیازمند تغییر ذهنیت و تفکر شما در طول مسیر کسب و کار است.

نویسنده: Amanda Abella

مترجم: اکرم دیانی

برگرفته از سایت due.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com