0  |  1

واحد پول ژاپن دیجیتالی عرضه می شود

واحد پول ژاپن دیجیتالی عرضه می شود

سال آینده میلادی بیش از ۳۰ شرکت بزرگ ژاپنی آزمایش‌هایی را برای عرضه یک پول دیجیتال مشترک و عمومی آغاز می‌کنند.
بانک ژاپن اخیراً از طرحی آزمایشی برای عرضه ین (واحد پول ملی این کشور) دیجیتال خبر داد که نشان دهنده اهمیت روز افزون نیاز ژاپن برای همخوانی باپیشرفت فناوری‌های مالی است.
در این گروه علاوه بر بزرگترین بانک‌های ژاپن، کارگزاری‌ها، شرکت‌های مخابراتی و خرده فروشان کلان نیز همکاری می‌کنند. آنها با استفاده از پلتفرم‌های معمول برای صدور ارز دیجیتال آزمایش‌هایی انجام می‌دهند.
هیرومی یامائوکا مدیر ارش سابق بانک ژاپن اکنون ریاست این گروه را برعهده دارد. او در این باره می‌گوید: ژاپن پلتفرم‌های دیجیتال متعددی دارد که هیچ کدام از آنها برای شکست دادن پرداخت‌های نقدی به اندازه کافی بزرگ نیستند. ما می‌خواهیم چارچوبی ایجاد کنیم که با پلتفرم‌های مختلف سازگاری داشته باشد.
طی این طرح آزمایشی بانک‌های خصوصی مسئولیت عرضه ارز دیجیتال را دارند هرچند احتمال دارد شرکت‌های دیگر نیز ین دیجیتال را توسعه دهند.
ژاپن یکی از کشورهایی است که همچنان بیشتر تراکنش‌های مالی به طور نقدی در آن انجام می‌شود، به طوریکه از کل پرداخت‌ها فقط ۲۰ درصد غیرنقدی انجام می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com