0  |  1

اعضای هیئت علمی موسس شرکت دانش‌بنیان امتیاز می‌گیرند

اعضای هیئت علمی موسس شرکت دانش‌بنیان امتیاز می‌گیرند

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ضمن تبیین فعالیت اعضای هیئت علمی در زیست‌بوم نوآوری کشور، گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقاء سطح اعضای هیئت علمی، ضوابط مشخصی تعیین کرده است. کسب سطح مشخصی از امتیازها، باعث ارتقاء رتبه و مقام یک عضو هیئت علمی یا متقاضیان عضویت در هیئت علمی مراکز مختلف آموزش عالی می شود.
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع خلاق و نرم افزود: این امر با هدف ایجاد انگیزه در اساتید دانشگاه برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه انجام می‌شود که برابر قانون امتیازات مشخصی برای همکاری موثر در تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.
کرمی همچنین بیان کرد: در صورت تایید مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعضای هیئت علمی که در فعالیت‌های فناورانه مشارکت دارند، بابت انجام این فعالیت‌ها، امتیازات مشخصی دریافت خواهند کرد.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه گفت: بر اساس این آیین‌نامه چنانچه اعضای هیئت علمی آموزشی، اختراع، اکتشاف یا تولید محصولات پژوهشی کاربردی را که به مرحله تجاری‌سازی رسیده است را در کارنامه پژوهشی و فناوری خود داشته باشند، برابر مقررات از 1 تا 15 امتیاز در نمودار ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی دریافت خواهند کرد.
کرمی با اشاره به اینکه ثبت مالیکت فکری (پتنت) دستاوردهای پژوهشی و فناوری به نام موسسه یا شرکت محل خدمت متقاضی نیز در دریافت امتیاز موثر است، افزود: البته به شرط اینکه این محصول به فروش رسیده یا به صورت تحت لیسانس از آن استفاده شده باشد. در این صورت نیز برابر آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا 15 امتیاز دارد. تعیین توالی ژن ثبت شده در مراجع علمی یا قانونی داخل یا خارج از کشور به تایید مراجع ذیصلاح وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان نیز از نیم تا 2 امتیاز به همراه خواهد داشت.
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع خلاق و نرم، در ادامه ضمن تشریح نحوه محاسبه امتیازها گفت: برای فعالیت‌های علمی و اجرایی اعضای هیئت علمی نیز، امتیازاتی محاسبه می‌شود. در صورتی که اعضای هیئت علمی در تاسیس دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان « همکاری موثر» داشته باشند، برای هر واحد کار یا نیم سال، حداکثر 4 امتیاز و در هر موضوع آموزشی حداکثر 8 امتیاز دریافت خواهند کرد.
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: معاونان پارک‌های علم و فناوری وابسته به دانشگاه‌ها، مدیران حوزه ستادی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، معاونان دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و واحدهای پژوهشی مستقل و وابسته به موسسه و مدیران عامل شرکت‌های دانشگاهی تا 5 امتیاز دریافت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از جزئیات و فرم‌های مربوطه، می‌توانند به سامانه مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به نشانی WWW.daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنند.
معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش دارد تا با ترغیب اعضای هیئت علمی به مشارکت در فعالیت‌های فناورانه، دانشگاه را از مسیر تئوری‌های غیرکاربردی به جاده عمل‌گرایی و تولید ارزش افزوده هدایت کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com