0  |  1

چرا کسب و کارتان به یک وب سایت خوب نیاز دارد؟

چرا کسب و کارتان به یک وب سایت خوب نیاز دارد؟

حتی اگر کسب‌و‌کار شما محصولی به صورت آنلاین نمی‌فروشد، داشتن یک وب سایت خوب در بازار امروز از ضروریات است.

سایت شما اولین مکانی است که مشتریان آینده در مورد شرکت شما اطلاعات کسب می‌کنند و می‌تواند به شما کمک کند تا فراز و نشیب‌های اجتناب ناپذیر کسب‌و‌کار را مدیریت کنید.

با این وجود بسیاری از مشاغل کوچک در سراسر دنیا هنوز وب سایتی ندارند یا سایتی راه‌اندازی کردند که به خاطر ضعف در طراحی یا تولید محتوا منجر به از دست رفتن مشتری ها می‌شود.

«کریس اوشیا»، مشاور بازاریابی آنلاین می گوید: «در دنیای امروز، اینترنت ابزار مناسبی است برای افراد که بدانند چه چیزی را خریداری کنند و از چه کسی بخرند.»

وب سایت بی کیفیت باعث می شود مردم در مورد پرداخت پول به شما تجدید نظر کنند. بنابراین طراحی یک سایت باکیفیت و کارآمد کاملاً ضروری است.

اوشیا پنج دلیل ارائه می دهد که چرا کسب و کارتان به یک وب سایت کاربردی نیاز دارد.

۱.مشتریان شما آنلاین هستند:

حتی اگر شرکت شما آنلاین نباشد، اغلب مشتریان برای تصمیم‌گیری در مورد خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت‌تان از اینترنت استفاده می‌کنند. اگر آنها نتوانند شما را پیدا کنند، ممکن است به دلیل وجود رقبا مشتری خود را از دست بدهید. اوشیا می‌گوید: «شما باید همان جایی باشید که مشتری‌های‌تان هستند».

یافتن وب سایت خوب در جستجوگرها آسان است و هنگامی که افراد به صورت آنلاین محصولات‌تان را جستجو می‌کنند سایت شما رتبه بالایی را کسب می‌کند. همچنین سایت شما باید از نظر بصری جذاب و قابل پیمایش باشد. بازدیدکنندگان باید بتوانند بدون کلیک یا جستجوی زیاد، آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند.

اوشیا می‌گوید: «اگر کسب و کار شما دارای سایتی است که علی رغم طراحی جذاب استفاده از آن برای شما و مشتریان‌تان دشوار است باید در مورد ساختار و محتوای آن تجدید نظر کنید«.

اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، می‌توانید یک برنامه نویس را استخدام کنید.

مشتریان شما آنلاین هستند

۲. می‌توانید به بازارهای جدید دست یابید:

داشتن وب سایت یک ابزار مهم است. حتی اگر در حال حاضر مشتری کافی داشته باشید و به دنبال مشتری جدید نباشید. اگر مشتری هدف خود را از دست بدهید چه می‌کنید؟ یک سایت کارآمد می تواند در جذب مشتریان جدید به شما کمک کند. ردیابی داده ها در بازدیدهای وب نیز می تواند به شما در درک بازار کمک کند. 

  «باید همان جایی باشید که مشتری‌های‌تان هستند»  

۳. بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه است:

بستر اینترنت بازاریابی نسبتاً ارزانی را فراهم می‌کند. اوشیا می‌گوید: «وب سایت مانند نماینده فروشی عمل می‌کند که 365 روز در سال حضور فعال دارد و یک سایت خوب می تواند یک شرکت کوچک را به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای جلوه دهد.

قدرت بازاریابی آنلاین، داده‌هایی است که هنگام بازدید بازدیدکنندگان از سایت و خصوصیات شبکه‌های اجتماعی به‌دست می‌آورید. داشتن سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بطور موثرتری برای هدف قرار دادن مشتریان خود تلاش کنید. به‌همین دلیل مهم است که به‌طور مداوم بر میزان بازدید سایت خود نظارت کنید تا ببینید کدام محتوا بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و بر این اساس تلاش خود را بهینه کنید.

بیشتر بخوانید: بنویسید؛ اما لطفا مخاطب را خسته نکنید!

۴. برندتان شما را برجسته می‌کند:

وب سایت شما باید سنگ بنای نام‌تجاری‌تان باشد. وب سایت مکانی عالی برای توضیح دادن رسالت و ماموریت کسب‌و‌کار شما به مشتریان‌تان است که چرا شما و شرکت‌تان وجود دارید، اینکه شما چگونه از دیگر کسب‌و‌کارها در نحوه رقابت متفاوت هستید و چگونه می توانید آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه دهید.

برای به دست آوردن بیشترین سود‌، زمانی را اختصاص دهید و یک برنامه بازاریابی دقیق طراحی کنید تا به شما در توسعه نام تجاری، موقعیت شرکت و جذب مشتری کمک کند.

۵. می‌توانید مشتریان را از طریق تلفن همراه جذب کنید:

این روزها فقط آنلاین بودن کافی نیست. سایت شما به نسخه‌ای برای تلفن همراه نیاز دارد. این فرصت خوبی است که مشتری‌ها شما را نه فقط در دسکتاپ بلکه در تلفن همراه خود جستجو کنند. اگر سایت‌ نسخه موبایلی نیز داشته باشد و اصطلاحا از طریق تلفن همراه هم «ریسپانسیو» باشد، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد گرفت.

مترجم: اکرم دیانی

برگرفته از سایت bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com