0  |  2

چرا ویدیو مارکتینگ یکی از مهمترین شیوه های بازاریابی امروز است؟

چرا ویدیو مارکتینگ یکی از مهمترین شیوه های بازاریابی امروز است؟

مارک زاکربرگ کارآفرین موفق جهان معتقد است، ویدئو مارکتینگ بخش مهمی از آینده ماست.

این آمارها نشان می دهند که استفاده از محتوای ویدئویی آنلاین رشد تصاعدی دارد:

1. 81 درصد  از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند، میزان استفاده آنها از این ابزار نسبت به سال گذشته 63 درصد بیشتر شده است.

2. تا سال 2022، بیش از 81 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کنندگان برای ویدئوها صرف می شود یعنی 15 برابر بیشتر از سال 2017.

3. استفاده از ویدئو های موبایلی در سالهای اخیر هر ساله 100 درصد افزایش یافته است.

روند مجازی شدن کسب و کارها و رشد روزافزون کسب و کارها در بستر شبکه های اجتماعی چند سالی است که آغاز شده اما شیوع همه گیری کرونا این روند را سرعت بخشیده است. این اثر مثبت کرونا قابل چشم پوشی نیست و یک حقیقت است.

کسب و کارها آنچنان با شبکه های اجتماعی عجین شده اند که بدون آنها ادامه رقابت در کسب و کار امکان پذیر نیست. این مسئله نشان از اهمیت »بازاریابی در شبکه های اجتماعی» دارد.  در میان «ابزارهای بازاریابی» در شبکه های اجتماعی، «ویدئو مارکتینگ» ابزاری موثر است که کم کم اهمیت و میزان استفاده ازابزار نوشتاری را کمرنگ کرده است.

یک بار دیگر به جمله قبل دقت کنید، ویدئو مارکتینگ ابزاری «موثر» است، چرا کلمه «موثر» اهمیت دارد؟ از این جهت که در شبکه های اجتماعی ما به دنبال «اثرگذاری» روی مخاطب و جذب آنها به محصول/ خدمتی هستیم که در کسب و کارمان ارائه می کنیم و قدرتمند بودن ابزار ویدئو در بازاریابی شبکه های اجتماعی به دلیل میزان اثرگذاری آن است.

«ویدئو مارکتینگ» ابزاری موثر

فلسفه قدرتمند بودن ویدئو مارکتینگ در میان دیگر ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

1.معمولا افراد از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار سرگرمی و اطلاع رسانی استفاده می کنند.

2.دغدغه ی بشر امروز بسیار بیشتر از گذشته است بنابراین ویژگی عصر ما، عصر «سرعت» است. افراد تمایل دارند در زمان کمی پست ها و پیج ها و سایت های مختلف را ببینند بنابراین برای پیج یا سایت شما وقت بسیار کوتاهی را اختصاص خواهند داد.

3.از سوی دیگر مخاطبان در شبکه های اجتماعی با بمباران اطلاعات و بی نهایت پیج ها و سایت های کسب و کار مواجه می شوند.

 همه ی این عوامل در کنار هم موجب شده که ویدئو مارکتینگ آن ابزاری باشد که ما را به نتیجه دلخواه می رساند چرا که به کمک آن می توانیم در زمانی کوتاه مثلا یک دقیقه، اطلاعات مهمی درباره محصول یا خدمت خود به مخاطب ارائه دهیم و به کمک موسیقی، جذابیت های بصری، با سرگرم کردن مخاطب و وقت کمی که از او می گیریم به هدف خود برسیم. 

اینستاگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین و مهم ترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها بیش از پیش به سمت استفاده از ویدئو مارکتینگ پیش می رود چنانکه می توان گفت در حال حاضر بدون این ابزار شما در اینستاگرام موفق نخواهید بود.

 ویدئو مارکتینگ میتواند شکل های مختلف داشته باشد و به گونه های مختلف انجام شود:

  • آگهی ها و تبلیغات
  • مصاحبه ها
  • ارائه ها
  • آموزش ها
  • توصیفات مشتری
  • وبینارها
  • پخش زنده

حال که به اهمیت ویدئو مارکتینگ پی بردید وقت آن است که نرم افزارهای ساخت و ویرایش ویدئو را پیدا کنید و کار با آنها را بیاموزید.

بیشتر بخوانیم: چگونه به کمک ویدیو مارکتینگ، مشتریان بالقوه‌مان را افزایش دهیم؟

نویسنده: سکینه حجازیفر(کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com