0  |  5

توصیه‌های کارآفرینی؛ در سال 2021 این کارها را انجام ندهيد! (قسمت اول)

توصیه‌های کارآفرینی؛ در سال 2021 این کارها را انجام ندهيد! (قسمت اول)

همه ما می دانیم که سال 2020، سالی سرشار از چالش های مختلف در فضای کارآفرینی و کسب و کار در سراسر جهان بوده است. آنچه در ادامه آورده شده، 15 کاری است که به عنوان کارآفرین در سال 2021، بهتر است از آن ها اجتناب کنید:

1- از دست دادن تمرکز

زمان که شما به نقطه ای برسید که فراموش کنید چرا از ابتدا وارد این کسب و کار شده اید، در واقع در نقطه شکست کسب و کار خود ایستاده اید. به عنوان مثال می توان به عدم توانایی در پاسخگویی به نگرانی ها و نیازهای مشتریان و در نهایت از دست دادن آنها اشاره کرد. تلاش کنید که همواره نیاز مشتریان خود را در مرکز توجه قرار دهید و این نکته را به واحد توسعه ی محصولات و خدمات شرکت هم گوشزد کنید. هم چنین مطمئن شوید که به طور مداوم شرکت شما در حال تماس با مشتریان خود بوده و دائما ارزیابی کنید که آیا در مسیر درستی حرکت می کنید یا خیر؟

2- عدم توانایی در رهبری کسب و کار

رهبری سازمانی مفاهیم و آرمان های بی شماری را در بر می گیرد، مفاهیمی مانند فروش، بازاریابی، عملکرد و مدیریت پرسنل فقط بخش کوچکی از این مفهوم را می رساند، مانند آنچه در قله کوه یخ قابل دیدن است! زمانی که سازمان ها و رهبران آن ها شروع به تصمیم گیری های اشتباه می کنند، درست در آغاز یک مسیر رو به شکست قرار دارند. پس در سال 2021 برای ایجاد ارزش و درک مفاهیم رهبری سازمانی، زمان بگذارید.

3- عدم توجه به کارکنان و تیم های کاری

به عنوان یک کارفرما، باید این مسئله را بدانید که اگر کارمندان شما خوشحال، با انگیزه و درگیر کار نباشند، غیر ممکن است که هر روز با پشتکار و انرژی بالا به مشتریان شما خدمات رسانی کنند. به یاد داشته باشید که موفق ترین سازمان ها، پیش از شروع هرگونه فعالیت به منظور کسب درآمد و مقابله با اهداف بزرگتر، روی ساختار داخلی و ارتباطات درونی کارمندان خود تمرکز می کنند. 

به عنوان کارآفرین سال 2021، این کارها را انجام ندهید! )

4- عدم همکاری با شرکا

سازمان های موفق همواره به دنبال فرصت هایی برای کار با دیگران هستند. هم چنین رهبران موفق می دانند که پیروزی در گرو همکاری با افراد موفق دیگر است. در این زمینه می توانید کار خود را با جست و جوی 10 فرصت مشارکت با شرکای بالقوه آغاز کنید و برای شروع کار در زمینه های کوچک، با دیگران همکاری کنید! فراموش نکنید که سازگاری، کلید پیروزی در کسب و کار و تجارت جهانی است.

5- ساختن دیوار بین خود و سهام داران شرکت

 سازمان های موفق تلاش می کنند تا دیوارها و سدها را از میان بردارند، پس هرگز بین خود و سهام داران شرکت، دیوار نسازید! این بحث شامل رقابت ها، سازمان های صنعتی، انجمن ها، رسانه ها و هر سازمان دیگری است. تلاش کنید تا تبدیل به کسی شوید که دیوارهای مانع را خراب می کند تا صنعتی بهتر و یکپارچه ایجاد کند. رهبری باشید که دیگران می توانند به عملکرد او نگاه کنند و از او کمک بخواهند، زیرا آن ها به شما برای از بین بردن سدها و موانع اعتماد پیدا می کنند.

6- نادیده گرفتن مشتریان

هرگز از مشتریان خود غافل نشوید! بسیاری از اوقات، سازمان ها بیش از اندازه روی مسائل داخلی شرکت تمرکز می کنند. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که مدام بر روی بهتر شدن محصولات و فرآیند های داخلی خود، که بسیار پیچیده تر از حد نیاز است، زمان می گذارند. این امر سبب می شود تا این شرکت کم کم از گوش دادن به مشتریان خود غافل شده و به آنچه که در نهایت بر طرف کننده ی نیازهای مشتری است، توجه نکنند! اما نتیجه چه خواهد بود؟ کاهش درآمد و تخریب سازمانی!

7- از دست دادن بازخورد مشتریان

مسئولیت پذیری، کلید موفقیت سازمانی است! کارشناسان اعتقاد دارند که پاسخگویی یکی از مهمترین دلایل موفقیت کسب و کار ها است. بر اساس آخرین تحقیقات مشخص شده است که تعهد به کار و مسئولیت پذیری 65 درصد شانس دستیابی به هدف را افزایش می دهد. همچنین مطالعات بسیاری نشان داده است که مسئولیت پذیری شخصی، مسئولیت پذیری سازمانی و استفاده از مربیان پاسخگویی برای آموزش نحوه پاسخگویی به مشتریان توسط کارمندان، احتمال رسیدن به اهداف کسب و کار را به نحو چشمگیری بیشتر می کند. شما می توانید با ایجاد فرهنگ پاسخگویی، مسئولیت پذیری سازمان خود را بالا ببرید.

قسمت دوم این مطلب را اینجا بخوانید

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com