0  |  0

مشهد در فهرست شهرهای هوشمند پایدار ITU

مشهد در فهرست شهرهای هوشمند پایدار ITU

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارزیابی شهر مشهد را مطابق با شاخص های شهرهای هوشمند پایدار اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در دستور کار قرار داد.
ارزیابی شهر مشهد با شاخص های شهرهای هوشمند پایدار ITU برای اولین بار در کشور توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد و اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) صورت می گیرد.
علیرضا یاری رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز جهت ارزیابی این شهر با توجه به شاخص های شهر هوشمند پایدار ITU گردآوری شده و در حال بررسی و نهایی سازی آن با ITU هستیم، افزود: انجام این ارزیابی منجر به درج شهر مشهد در لیست شهرهای هوشمند پایدار توسط ITU می شود که به دنبال آن رهنمودهایی برای شهر مشهد در مقایسه با سایر شهرهای جهان از طرف ITU ارائه خواهد شد.
یاری گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شهرهای هوشمند با گروه تخصصی شهرهای هوشمند پایدار مستقر در سازمان جهانی مخابرات (ITU) که با همکاری سازمان ملل شکل گرفته است، همکاری دارد: این گروه تخصصی که تحت عنوان U۴SSC فعالیت دارد شاخص های ارزیابی شهرهای هوشمند را طراحی و ضمن ارزیابی شهرها، برای آنها نقشه راه هوشمندسازی ترسیم می کند.
وی افزود: پژوهشگاه ICT با سازمان جهانی ITU در حوزه هایی نظیر سکوی شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی در شهرها، بلاکچین و سایر فناوریهای نوین در شهرهای هوشمند پایدار همکاری داشته و آمادگی لازم برای ارائه مشاوره به شهرهای کوچک یا بزرگ جهت ارزیابی و تدوین نقشه راه هوشمندسازی خود را دارد.
یاری همچنین برنامه پژوهشکده فناوری اطلاعات را در خصوص ارزیابی شهرهای موجود در کشور نسبت به سنجش بلوغ دیجیتالی آنها تشریح کرد و گفت: این پژوهشکده در صدد است با همکاری ITU ،رویدادهای اطلاع رسانی در این خصوص داشته باشد و نسبت به فراخوان شهرهای کشور برای مشارکت موثرتر در این طرح اقدام کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com