0  |  1

بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی گردشگری با رویکرد نوآورانه منتشر شد

بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی گردشگری با رویکرد نوآورانه منتشر شد

بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی گردشگری عنوان کتابی است که با تاکید بر رویکرد نوآورانه و دانش‌بنیان منتشر شد.
ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری 8 جلد کتاب در قالب مجموعه فرهنگ ثروت آفرین توسط موسسه خدمات فرهنگی رسا منتشر کرد که این کتاب در این مجموعه قرار دارد.
در سه بخش و 10 فصل فصل جذاب و خواندنی در این کتاب وجود دارد که در هر فصل با ارائه آماری معتبر، جدول‌ها و نمودارهایی به موضوع گردشگری پرداخته شده است و مطلب را برای علاقمندان خواندنی‌تر کرده است.
بله؛ گردشگری ورای کارکردهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع اقتصادی مهم در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار دارد. جذابیت این حوزه عمدتا به دلیل کنار هم قرار گرفتن تاثیرات اجتماعی و تبادلات فرهنگی این صنعت در کنار امکان کسب درآمدهای سرشار ارزی حاصل از آن است.
3 بخش جذاب و خواندنی درباره گردشگری
پس در بخش نخست این کتاب مخاطب با تبیین و توسعه نظام آمار اقتصادی حوزه گردشگری مواجه می‌شود. بخشی که در آن نقش روز افزون آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز کلیه تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در پایان نیز با یک جمع بندی درست خواننده در مسیر درست قرار داده می‌شود. این بخش در سه فصل تعارف و مفاهیم فنی گردشگری، تبیین چهارچوب مفهومی اقتصاد گردشگری و تبیین نظام آماری گردشگری تعرف شده است.
اما در بخش دوم این کتاب برای مخاطب تحلیلی از صنعت گردشگری با رویکردی نوآورانه و دانش‌بنیان آورده شده است. چرا که صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارد و با تزریق نوآوری به آن می‌توان سهم پررنگی در اشتغالزایی داشت. پس در این بخش به مخاطبان اطلاعات دقیقی از این حوزه داده می‌شود تا دیدی واضح تر داشته باشند. این بخش در دو فصل به تبیین انواع نوآوری در صنعت گردشگری و تبیین شاخص‌های مناسب برای اندازه گیری نوآوری در این صنعت پرداخته است.
یکپارچه سازی آمار حوزه گردشگری
آمارنامه صنعت گردشگری موضوعی بخش سوم این کتاب است که با توجه به مسئله یکپارچه سازی آمار حوزه گردشگری و دسته بندی آمار بر اساس اولویت های اقتصادی این حوزه در 4 فصل به این بخش پرداخته شده است. آمار کلیدی گردشگری، شاخص‌های کلان گردشگری، شاخص‌های کلان گردشگری ، آمار موضوعی اقتصاد گردشگری و آمار نوآوری گردشگری این فصل‌ها هستند.
این کتاب با تکیه بر وضعیت موجود گردشگری کشور و نظرات فعالان این حوزه تهیه شده است تا بتواند گامی برای توسعه نظام آماری اقتصاد گردشگری و در مرحله بعد در رشد و بالندگی این صنعت باشد.
بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی گردشگری که با تلاش موسسه خدمات فرهنگی رسا و با همکاری و حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده مطالعات فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در 235 صفحه و به قلم روح‌الله ابوجعفری عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری، مصطفی محبی مجد و مجتبی نصراللهی‌نسب منتشر شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com