0  |  0

حمایت از شرکت­‌های دانش­‌بنیان برای ورود به بازار بورس

حمایت از شرکت­‌های دانش­‌بنیان برای ورود به بازار بورس

پذیرش در بازار سرمایه یکی از روش‌­های تامین مالی شرکت‌­ها است و از لوازم این ورود، تبدیل این شرکت‌ها به سهامی عام با رعایت مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار است. عدم امکان تبدیل وضعیت بسیاری از متقاضیان ورود به بازارهای بورس و فرابورس به ویژه از مسئولیت محدود به سهامی، چالش بزرگی بر سر راه آنها بود که با ابلاغ این دستورالعمل محدودیت تبدیل شدن به سهامی عام برداشته و مسیر اقدام برای شرکت­ های متقاضی ورود به بازار سرمایه هموار شد.
پیش­ تر، این موضوع از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه کسب و کارها و حمایت از شرکت­ های دانش ­بنیان برای ورود به بازارهای بورس و فرابورس با مکاتباتی از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شد و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، دستورالعملی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری با همکاری سایر سازمان­ های مربوطه تدوین و در اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد.
اما از آنجایی که قوه قضاییه ابلاغ دستورالعمل های آن را از وظایف خود می دانست تعویقی در آن به وجود آمد. با مصوبه اخیر ریاست قوه قضاییه در تاریخ 30 مهر ماه سال جاری، دستورالعمل اجرایی مربوطه در 19 ماده و 6 تبصره در تاریخ 29 دی ماه سال جاری به تصویب رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید و از اول بهمن ماه ابلاغ شد. بنابراین امکان تبدیل انواع شرکت های تجارتی از تاریخ تصویب فراهم شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com