0  |  0

فراخوان دومین جشنواره نهال فین‌تک تا ۱۲ بهمن ادامه دارد

فراخوان دومین جشنواره نهال فین‌تک تا ۱۲ بهمن ادامه دارد

جشنواره «نهال فین‌تک» رویدادی است برای تقدیر از برگزیدگان صنعت فین‌تک ایران، که در پایان هرسال مجموعه‌ای از اپلیکیشن، محصول، راهکار، شرکت یا نهادهای برگزیده و نیز افراد تأثیرگذار در حوزه فین‌تک را به عنوان برگزیدگان سال معرفی و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آورد.
این جشنواره نخستین بار در اسفند ماه سال گذشته، هم‌زمان با یازدهمین رویداد فیناپ با عنوان جایزه سال فین‌تک ایران برگزار شد و امسال، دومین جشنواره نهال فین‌تک ۱۴ اسفند ۹۹ با معرفی برگزیدگانی از بخش‌های مختلف این صنعت، برگزار خواهد شد.
در جشنواره امسال چهار دسته‌بندی وجود دارد که به شرح زیر است:
کسب‌وکارهای حوزه فناوری‌های مالی با زیر مجموعه‌های: پی‌تک، بانک‌تک، بانکداری باز، رگ‌تک و امنیت و احراز هویت.
استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های مالی شامل: پی‌تک، لندتک، اینشورتک، ولث‌تک، کرادفاندینگ، پس‌انداز و مدیریت مالی شخصی و نیز رمز ارزها.
نهادهای تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی: در این دسته نهادهای دولتی، بانک‌ها، شتاب‌دهنده، فضای کار اشتراکی، مراکز نوآوری، گروه‌های سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند ثبت‌نام کنند.
افراد تأثیرگذار حوزه فناوری‌های مالی: جشنواره نهال فین‌تک بر آن است تا در پایان هرسال یک نفر را به‌عنوان فرد تأثیرگذار آن سال صنعت، انتخاب کند.
انتخاب و داوری
برگزیدگان جشنواره نهال فین‌تک بر اساس شاخص‌هایی از پیش تعیین شده و توسط کمیته داوری انتخاب شده و نتایج آن در روز ۱۴ اسفند هم‌زمان با رویداد اختتامیه جشنواره نهال فین‌تک منتشر می‌شود.
در این دوره معیارهای انتخاب هر بخش به شرح زیر است:
کسب‌وکارها بر اساس شاخص‌های محصول، مدل کسب‌وکار، بازار و تکنولوژی.
استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی بر اساس شاخص‌های محصول، تیم، مدل کسب‌وکار و بازار.
نهادهای تأثیرگذار بر رشد فناوری‌های مالی بر اساس تمرکز بر فین‌تک، زنجیره حمایت مشخص، فعالیت مستمر، تعداد خروجی‌های مؤثر و تعداد سرمایه‌گذاری مؤثر.
و در انتخاب چهره‌های تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی که چهارمین دسته جشنواره امسال است، شاخص‌های اثرگذاری در صنعت، محبوبیت در صنعت، خلق ارزش افزوده و نوآوری در صنعت، حائز اهمیت خواهند بود.
جهت برقراری عدالت میان نامزدهای پذیرفته شده در جشنواره نهال فین‌تک، به هر شاخص وزن و امتیاز ویژه و جداگانه‌ای اختصاص‌یافته است و هیئت داوران در جلسه داوری مطابق با جدول امتیازدهی، فرایند داوری را انجام خواهند داد.
داوران جشنواره نهال فین‌تک
برای داوری جشنواره، نمایندگانی از بخش‌های مختلف حوزه‌های مالی، بانکی و فین‌تک انتخاب شده‌اند که آگاهی و دید مناسب و کافی به صنعت و بخش‌های تخصصی خود داشته باشد. هیئت داوران این دوره نیز متشکل از مدیران، متخصصان و پژوهشگران حوزه‌های نام‌برده است.
چرا نهال؟
نهال، سمبلی از صنعت نوپای فین‌تک در ایران است، صنعتی که برای رشد و شکوفایی؛ به آب، خاک، نور و حمایت احتیاج دارد. جشنواره نهال فین‌تک، تلاش دارد بارقه نوری برای رشد نهال نورس این صنعت در کشور عزیزمان باشد. همچنین این جشنواره قدردانی از افرادی را که نهال فین‌تک را در ایران کاشته‌اند، و برای رشد و بالندگی آن می‌کوشند، یکی از رسالت‌های خود می‌داند. یکی دیگر از رسالت‌های این جشنواره فراهم‌کردن فضای رقابت و ایجاد انگیزه برای تولد ایده‌های جدید و نوآور در این صنعت می‌باشد.
ارزش جایزه نهال فین‌تک
نظر به این‌که ارزش هیچ جایزه و پاداشی باارزش کار برگزیدگان این جشنواره قابل قیاس نیست، جوایز جشنواره نهال فین‌تک به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که دارای ارزش معنوی باشند. به همین منظور در هر دوره از جشنواره با پرداختن به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و شناسایی بسترهای مناسب برای فعالیت مسئولانه صنعت فین‌تک و تیم فیناپ که برگزارکننده جشنواره نهال فین‌تک است، جوایز اهدایی جشنواره دارای ارزش معنوی بوده و ماندگاری آن‌ها مدنظر است.
نحوه ثبت‌نام علاقه‌مندان برای کاندید شدن
جهت اطلاعات بیشتر و ورود به فرایند دومین جشنواره نهال فین‌تک، اشخاص، کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و نهادهای حوزه فین‌تک می‌توانند تا تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ با ثبت‌نام در وب‌سایت رویداد فیناپ به نشانی Finupevent.ir وارد گردونه رقابت شده و شانس خود را برای دریافت جایزه نهال فین‌تک بیازمایند.
همچنین اگر فرد، نهاد، کسب‌وکار، شرکت یا استارتاپی را دارای شرایط ورود به جشنواره می‌دانید، با ورود به نشانی فوق می‌توانید جهت پیشنهاد و ثبت‌نام آن‌ها در جشنواره نهال فین‌تک اقدام نمایید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: way2pay.ir
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com