0  |  0

صنعت خودروسازی: رونمایی از تارا و شاهین در آینده نزدیک

صنعت خودروسازی: رونمایی از تارا و شاهین در آینده نزدیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ خودروی جدید به نام‌های تارا و شاهین متعلق به ۲ خودروساز بزرگ ایران یعنی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.
علیرضا رزم حسینی افزود: صنعت خودروی ایران دچار آفت‌های انحصار، عدم رقابت و هزینه‌های سربار است.
وی اضافه کرد: سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی ایران و تعمیق ساخت داخل است و خیلی از قطعات وارداتی، داخلی‌سازی شده است و قطعه‌سازان هم اکنون برای تأمین قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی، روزانه در ۲ یا سه شیفت و در هر شیفت نیز ۱۲ ساعت مشغول فعالیت هستند و صنعت خودروسازی ایران رشد خیلی خوبی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت: در صورتی که سیاست‌های مدبرانه مالی و اقتصادی اتخاذ و اجرایی شود، قیمت خودرو تا حد به تعادل رسیدن بازار کاهش خواهد یافت و دلالان در بازار خودرو حذف می‌شوند.
رزم حسینی افزود: با افزایش عرضه خودرو در بازار، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک ۲ خودروی جدید تارا و شاهین تولید و به عرضه بیشتر خودرو در بازار کمک می‌کند.
امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو
در همین حال معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در صورت اجرایی شدن برخی الزام‌ها امکان‌پذیر است.
«مهدی صادقی نیارکی» افزود:‌ تا امروز و با گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال ۹۹، رشد ۲۵ درصدی در تولید انواع خودرو در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است.
وی بیان‌ داشت: این رشد طبق فرآیند جاری فعالیت خودروسازان، بدون اعطای مشوق‌های وعده داده شده، با بهبود بهره‌وری در مجموعه‌های خودروسازی، مدیریت هزینه‌ها و حمایت‌های قطعه‌سازان اتفاق افتاده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com