1  |  2

معرفی چند ایده کسب و کار خانگی (قسمت دوم)

معرفی چند ایده کسب و کار خانگی (قسمت دوم)

شاید شنیدن نام کسب و کارهای خانگی شما را به یاد مشاغلی که از سال های دور وجود داشتند بیندازد از جمله خیاطی . اما کسب و کار خانگی تنها محدود به این موارد نمی شود. کسب و کارهای خانگی گستره وسیعی دارند از مهارتهای سنتی و خانگی که از مادران خود آموخته ایم مثل آشپزی گرفته تا مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات که عناوین پیچیده تری دارند مانند کارشناس سئو

1.نویسندگی:

در مطلب قبل پیرامون کسب و کارهای خانگی گفتیم که می توانید سرگرمی خود را به یک کسب و کار خانگی تبدیل کنید به عنوان مثال اگر با قلم و کاغذ خو گرفته اید و همدم و همراز لحظه های شماست می توانید به این رفیق دیرینه خود مسئولیت دیگری نیز بدهید و آن درآمدزایی است. بله می توانید از مهارت نویسندگی خود کسب درآمد کنید. در هر حوزه ای که علاقه مندید و بیشتر درباره آن می نویسید فعالیت کنید. طنز، شعر، نقد فیلم یا روزنوشته های ادبی. مطمئنا افراد دیگری هم هستند که به این موضوعات علاقه مند باشند. در هر حال دیگران را از قلم خود بی بهره نگذارید و از این موهبت خدادادی که به شما عطا شده برای درآمدزایی استفاده کنید.

احتمالا می پرسید چگونه؟ از سه طریق زیر:

1.می توانید صفحه ای در شبکه های اجتماعی داشته باشید و نوشته های خود را به صورت منظم و طبقه بندی شده انتشار دهید . اگر به کار خود متعهد باشید و به صورت مستمر بارگذاری مطالب را انجام دهید و در کنار آن دانش خود در مورد نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی و چگونگی جذب مخاطب را افزایش دهید به مرور با داشتن مخاطبان بسیار شما به یک صفحه پرطرفدار تبدیل می شوید و می توانید در ازای هزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط تبلیغات انجام دهید و به این ترتیب به درآمد مورد نظر خود دست یابید.

2.می توانید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام جستجو کنید و برای کسب و کارهایی که به نویسنده محتوا نیاز دارند به صورت دورکاری یا پاره وقت کار کنید .

3.در هر حوزه ای که می نویسید به سایت های مربوط به آن حوزه مراجعه کنید و مهارت خود را با ارائه نمونه کار نشان دهید تا بتوانید به عنوان نویسنده مقالات کوتاه از منزل با آنها همکاری کنید.

سایت های بسیاری هستند که فرصت های کاری مثل نویسنده دورکار را اطلاع رسانی می کنند می توانید از این سایت ها برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب خود کمک بگیرید.

2.تولید و بسته بندی ادویه خانگی:

دومین ایده ای که می خواهیم با شما در میان بگذاریم تولید و بسته بندی ادویه های خانگی است. تغذیه صحیح و استفاده از مواد غذایی ارگانیک و خانگی امروزه طرفداران بسیاری دارد . همه ما می دانیم که فوت کوزه گری آشپزی ادویه ای است که برای هر غذا، خورشت، ترشی و دیگر خوراکی ها استفاده می شود اما در عین حال تهیه ادویه خانگی مخصوص هر غذا در منزل برای مصرف روزانه ممکن است از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه نباشد بنابراین خرید آن از یک تولید کننده خانگی جذاب خواهد بود. اگر به خشک کردن گیاهان و مواد غذایی و تهیه ادویه از آنها علاقه مندید و در انتخاب ادویه مناسب هر خورشت و غذا تبحر دارید این کار می تواند شغل لذتبخشی برای شما باشد که لذیذ و خاص شدن غذاها در عین سالم بودن آنها را برای مشتریانتان و خودکفایی اقتصادی را برای شما به ارمغان می آورد.

شبکه های اجتماعی و اینترنت به شما کمک می کنند که مشتریانی از سراسر کشور داشته باشید و بتوانید محصولات و کسب و کار خود را معرفی کنید. پیشنهاد ما این است که برای جذب بیشتر مشتریان و مزیت رقابتی هم فکرهایی بکنید مثلا می توانید مواد اولیه تهیه ادویه را از شهرها و مناطقی که عطر و بوی گیاهان در آن منطقه خاص مشهور است سفارش دهید. می توانید تامین کننده مواد اولیه ادویه های خود را از شهرهای شمالی و استان فارس و دیگر شهرها انتخاب کنید البته این کار را زمانی انجام دهید که کمی کارتان پیشرفت کرده و از داشتن مشتری و فروش مطمئن باشید.

کسب و کار خانگی

3.تولید و فروش کتاب های پارچه ای:

اگر تا حد کمی دوخت و دوز بلد هستید و می توانید طراحی و پیاده سازی داستان های کودکانه را انجام دهید، کتابهای پارچه ای که برای کودکان تهیه می شوند می توانند محصولات شما باشند. در این صورت بازی با رنگ و پارچه و شادی آفرینی برای خانواده هایی که به تازگی عضو جدیدی به آنها اضافه شده بخشی از زندگی شما خواهد شد. تولید و ساخت محصولات دست ساز خلاقیت و صبوری شما را می طلبد اگر این دو موهبت را در خود سراغ دارید و برای کسب و کار خود زمان و تمرکز لازم را هزینه کنید با ایجاد طراحی های خاص می توانید مشتریان خود را داشته باشید. برای موفقیت در این کار رنگ های مورد پسند افراد در دکوراسیون اتاق کودک و لوزام کودک را بررسی کنید. خود را به جای مشتریان خود بگذارید و ببینید از این محصول چه می خواهند و قرار است چه نیازی را برای آنها برآورده کنید. می توانید نمونه محصولات بازاری را ببنید و ایده بگیرید. ببینید این محصولات بازاری و محصولات رقبای شما چه نقاط ضعفی دارند. شما این نقاط ضعف را در محصولات تولیدی خود رفع کنید.

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)   

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com