0  |  2

معرفی چند ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی (قسمت سوم)

معرفی چند ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی (قسمت سوم)

در قسمت دوم این مطلب چند ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی معرفی کردیم. در این مطلب به دو مورد دیگر اشاره می‌کنیم.

۱. مشاوره دکوراسیون داخلی:

بعضی تخصص ها این امکان را به شما می دهند که در منزل کسب و کار شخصی خود را داشته باشید. ممکن است رشته تحصیلی شما باشد یا با گذراندن دوره های آزاد به مهارت لازم دست پیدا کرده باشید از جمله این تخصص ها می توان به دکوراسیون داخلی اشاره کرد. شما می توانید یک مشاور آن لاین دکوراسیون داخلی باشید.

مطمئنا در بسیاری مشاغل از جمله مشاغل این چنینی داشتن دفتر کار بسیار موثر است. اما اگر شما مهارت های ارتباطی در فضای مجازی را یاد بگیرید می توانید در تولید محتوای خود به مرور توانایی و مهارت خود را در مباحث تخصصی دکوراسیون داخلی از جمله هارمونی، شناخت رنگ ها، انواع پارچه، انواع مبلمان، انواع پوشش های داخلی ساختمان و مواردی از این دست را نشان دهید و اطمینان مخاطب را جلب کنید.

از جمله پیش نیازهای موفقیت در این کسب و کار:

برای موفقیت در هر کسب و کاری پیش نیازهای بسیاری وجود دارد اما برای این کسب و کار به عنوان نمونه به دو مورد اشاره می کنیم. در مشاغلی مثل مشاوره یکی از اساسی ترین پیش نیازهای رونق کار شما ((جلب اعتماد مخاطب)) است. برای این کار مخاطب نیاز دارد که از شما نمونه کار عملی اجرا شده ببیند. بنابراین برای داشتن نمونه کار ممکن است مجبور شوید با حداقل دستمزد و حتی رایگان اولین سفارش های خود را انجام دهید و به آنها به چشم رزومه کاری و نه منبع درآمد نگاه کنید. جلب اعتماد مخاطب با ارائه نمونه کارهای انجام شده شما را چندین گام به جلو پیش می برد.

یکی دیگر از پیش نیازهای موفقیت در امر مشاوره دکوراسیون داخلی ((مطالعه)) است. در واقع مشاغل زیادی هستند که برای موفقیت در آنها و ماندن در دنیای پر رقابت کسب و کار به مطالعه نیاز دارند. دانش دکوراسیون داخلی به دلیل ارتباط با مقوله فشن دائما در حال تغییر و تکمیل است و مشاور یعنی کسی که ادعا می کند در رشته خودش یک فرد مطلع است.

 بنابراین درصورتی این شغل را برای خود انتخاب کنید که فرصت و زمان لازم برای تحقیق و مطالعه را داشته باشید. مطالعه همیشگی در رشته تخصصی خود باعث می شود دانش شما در رشته کاری خودتان به روز باشد و می تواند به مرور شما را از رقبا متمایز کند. مطمئن باشید مخاطب شما به روز بودن شما را خواهد فهمید.

معرفی چند ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی

۲.طراحی لباس:

 افراد به دو صورت می توانند مهارت طراحی لباس را یاد بگیرند. داشتن تحصیلات دانشگاهی در این رشته و یا گذراندن دوره های آموزشی آزاد. اگر شما به طراحی لباس و ست کردن لباس های مختلف با کیف و کفش و زیورآلات مختلف علاقه مند باشید می توانید این کار را از منزل و با کمک شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام انجام دهید.

 البته باید توجه داشته باشید گذشته از اینکه ایده کار شما در اینستاگرام چیست باید بدانید در این شبکه مجازی با فعالیت کوتاه مدت به نتیجه نمی رسید و یک بازه زمانی شش ماهه تا یکساله را برای خود در نظر بگیرید.  

از جمله پیش نیازهای موفقیت در این کسب و کار:

در فعالیت های این چنینی که شما می خواهید تخصص و مهارت خود را به افراد بفروشید نیاز دارید اعتماد افراد را جلب کنید. ابتدا کار را با طراحی لباس برای خود و اطرافیان‌تان آغاز کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا مهارت و تخصص خود را در این زمینه به مخاطب نشان دهید.

برای اینکه بتوانید در حرفه طراحی لباس فعالیت کنید باید خلاقیت هنری داشته باشید، بتوانید طرح های مورد نظر خود را روی کاغذ بیاورید. البته اگر طراحی و نقاشی خوبی ندارید می توانید با تمرین و تکرار در آن به تبحر بیشتری دست پیدا کنید.

یک طراح لباس باید قدرت تجسم بالایی داشته باشد و جزیی نگر باشد. چرا که بسیاری از طرح های مورد توجه به دلیل جزئیات خاصشان مورد استقبال مردم قرار می گیرند. باید اشکالات اندامی را بشناسید و بدانید چه مدل لباسی ایراد های اندامی را برطرف می‌کند و از جنس و بافت انواع پارچه شناخت داشته باشید.

فکر می کنید مهارت های لازم برای شروع حرفه طراحی لباس از منزل را دارید؟

سکینه حجازی فر(کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com