0  |  0

ارتقای بنگاه‌های اقتصادی خلاق با همکاری سازمان «یونیدو»

ارتقای بنگاه‌های اقتصادی خلاق با همکاری سازمان «یونیدو»

شهره ناصری در تشریح دستاوردهای مرحله نخست پروژه همکاری مشترک ایران با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در ترویج و ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط و توانمند سازی و حمایت مالی کسب و کارها اظهار داشت: پروژه مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران با یونیدو، طرحی است که با توجه به شناسایی ظرفیت موجود در کشور و اهداف اسناد ابلاغی توسعه کشور در حوزه رشد و توسعه کسب و کارها شکل گرفت.
وی گفت: این پروژه در دی ماه ۱۳۹۷ و با امضای تفاهم نامه مشترکی میان رئیس کل یونیدو و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کار خود را آغاز کرد. در ادامه این همکاری و در فروردین سال ۱۳۹۸، شرح اقدامات مشترک، تدوین و مورد مبادله قرار گرفت و در شهریور سال جاری، قرارداد آن منعقد شد.
نماینده وزارت ICT در اجرای پروژه مشترک با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، ادامه داد: کمک به رشد و متنوع سازی اقتصاد، افزایش صادرات، تسهیل ورود ایران در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و تجاری در منطقه از طریق تقویت قابلیت‌های فنی در سطح ملی و هم‌چنین تقویت رقابت پذیری استارت‌آپ‌ها و اسکیل آپهای مرتبط با بخش فاوای محلی، از اهداف اصلی این همکاری است.
وی با اشاره به اجرای ۳ پروژه در راستای تحقق اهداف این همکاری مشترک، گفت: سامانه ایران نوآفرین، از جمله سامانه‌های مؤثری است که امکان رشد و شکوفایی کسب و کارها را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات، فراهم سازی امکانات مورد نیاز ذینفعان و یکپارچه‌سازی آنها را فراهم ساخت. این سامانه که سکوی جامع کسب و کارهای نوپا نیز به شمار می‌رود در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره و بازاریابی نیز به فعالیت می‌پردازد.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه ایران کارفا نیز گفت: خروجی اصلی این پروژه، ارائه تسهیلات مالی قرض‌الحسنه جهت اشتغال‌زایی به عرضه‌کنندگان تخصصی و حرفه‌ای فعال، صندوق سرمایه‌گذاران جسور و شتاب‌دهنده‌های سازمانی است. هم‌چنین سومین اقدامی که می‌توان از آن یاد کرد نیز پروژه ترویج و ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com