1  |  0

رویداد آنلاین «نوآوری در آینده سالمندان با ICT » برگزار می شود

رویداد آنلاین «نوآوری در آینده سالمندان با ICT » برگزار می شود

اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) و ائتلاف جهانی پیری (GCOA) به طور مشترک هکاتون مجازی ترتیب داده‌اند که بر «ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای افراد مسن از طریق نوآوری در ICT» تأکید دارد.
اهمیت توجه و رسیدگی به چالش‌های سالمندان با استفاده از ابزارهای ICT طی همه‌گیری کرونا بیش‌از پیش آشکار شده است. این در حالی است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۶۰ سال در جهان، بیش از دو میلیارد نفر خواهد بود که این رقم دو برابر سال ۲۰۱۰ است.
از این رو اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و ائتلاف جهانی پیری با برگزاری هکاتون مجازی، ساختن آینده‌ای بهتر برای افراد مسن در سراسر جهان را در دستور کار قرار داده‌اند.
علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد به دو شکل انفرادی و یا تیمی (شامل گروه ۲ تا ۵ نفری) می‌توانند آمادگی خود را تا تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفندماه) از طریق ثبت‌نام در این لینک اعلام کنند.
داوطلبان باید دارای ایده‌ای خلاقانه بوده و به فناوری‌های تأثیرگذار در رابطه با حل چالش‌های افراد مسن و ایجاد تأثیرات مثبت اجتماعی و اقتصادی برای جوامع، علاقه‌مند باشند.
زمان‌بندی ثبت‌نام و تاریخ‌های مهم این رویداد به این شرح است:
• مهلت درخواست برای ثبت‌نام، ثبت ایده‌ها و تشکیل تیم از ۲۲ فوریه تا ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (از ۴ اسفند تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۹)
• منتورشیپ تیم‌ها به مدت یک ماه در آوریل ۲۰۲۱
• زمان اعلام نتیجه ارزیابی تیم‌ها و ایده‌ها ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰)
• زمان برگزاری رویداد نهایی هکاتون روزهای ۱۷ و ۲۱ می ۲۰۲۱ (۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰)
تیم‌های برنده هکاتون در هر یک از ۴ چالش مبلغ هزار دلار به‌عنوان جایزه و به مدت ۶ ماه مشاوره و منتورشیپ رایگان از سوی ائتلاف جهانی پیری (GCOA) و شرکت‌های عضو آن برای توسعه ایده دریافت خواهند کرد.
چالش های هکاتون:
۱. بیماری آلزایمر و کاهش شناختی
۲. سالخوردگی و سستی
۳. جابه‌جایی و تحرک
۴.ابزارهای مالی برای افزایش طول عمر

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com