0  |  0

لزوم توجه به بسترهای علمی و زیست‌بوم نوآوری در کشور

لزوم توجه به بسترهای علمی و زیست‌بوم نوآوری در کشور

محمد تقی نقد علی نماینده مردم حوزه انتخابیه خمینی شهر گفت: یکی از محوری‌ترین دلایل رشد و ترقی یک جامعه بر رشد علمی و فناوری در آن جامعه استوار است. عدم پیشرفت یک اجتماع انسانی و یک ملت در حوزه‌های فناورانه و علوم مختلف، به سادگی موجب عقب افتادن آن کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، افزود: با توجه به لزوم توجه به بسترهای علمی و زیست‌بوم نوآوری در کشور، نظام و سیاست‌های کلان بالادستی توجه ویژه و دارای اولویتی به اکوسیستم دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق کشور دارد.
عضو قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت توجه مبتنی بر کارشناسی به حوزه‌های علمی و فناوری محور، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز دانشگاهی و شهری، برای پیمودن راه رشد تبدیل شدن به یک واحد اقتصادی مولد و فناور، نیازمند بسته‌های حمایتی ویژه خود هستند.
نقدی علی با برشمردن برخی از نیازمندی‌های این شرکت‌ها، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یکی از ارکان نظام و وظیفه‌ای که بر عهده دارد، تلاش می‌کند تا با انجام کارشناسی‌های لازم بسترهای حمایتی را برای رشد هر چه بیشتر فعالان دانش‌بنیان و خلاق کشور فراهم کند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر طرح جهش تولید محصولات دانش‌بنیان در مجلس در حال بررسی است و بی‌شک می‌توان نقش صنایع فرهنگی و شرکت‌های خلاق و جوانان نوآور را نیز در زیر چتر حمایتی این قانون قرار داد. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند نیازهای احصا شده در این حوزه را برای تدوین یک قانون پخته‌تر به کمیسیون‌های مرتبط ارجاع دهد تا مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.
نقد علی که خود یکی از هادیان و امضا‌کنندگان محوری طرح‌های و حمایتی در حوزه پژوهش و نوآوری در مجلس است، بیان کرد: به شخصه آمادگی دارم تا تمام تلاشم را به کار گیرم تا جوانان بیشتری جذب حوزه نواوری کشور شوند و مجلس نیز در این زمینه از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خمینی شهرگفت: در خمینی شهر نیز بسترهای بسیار مناسبی برای حضور، رشد و توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی وجود دارد. وجود مجتمع دانش‌بنیان امام حسین (ع) در این شهر، موید این بسترهای مناسب است و با توجه به وجود استعدادهای نوآور در این خطه، امیدوار هستیم تا نهادهای اجرایی نیز توجه بیشتری به این بخش از کشور داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com