0  |  0

کتاب «پایداری کسب و کار در ایران» به بازار آمد

کتاب «پایداری کسب و کار در ایران» به بازار آمد

جدیدترین کتاب انتشارات بورس با عنوان «پایداری کسب و کار در ایران» به بازار کتاب آمد.
کتاب «پایداری کسب و کار در ایران، عملکرد، گزارشگری و اطمینان‌بخشی» به قلم پرفسور ذبیح‌الله رضایی و دکتر سیدمحمود میریزدی به رشته تحریر درآمده است.
پایداری کسب‌وکار، توجه قابل ملاحظه‌ای را از سوی سیاست‌گذاران، قانونگذاران، سرمایه‌گذاران و سازمان‌های کسب‌وکار به خود جلب کرده است. در محیط کسب‌وکار امروزی، شرکت‌های سهامی عام با موشکافی‌های روزافزون و فشار عمیق از سوی قانونگذاران، تنظیم‌کنندگان قواعد، جامعۀ سرمایه‌گذاری و ذی‌نفعان خود برای تمرکز بر ابعاد چندگانۀ اساسی عملکرد اقتصادی مالی، حاکمیت شرکتی، اجتماعی، اخلاقی و زیست‌محیطی خود روبه‌رو هستند.
پایداری کسب‌وکار، از حفظ حسن شهرت و طرف‌داری از حفظ محیط زیست به یک ضرورت راهبردی برای یکپارچه شدن در فرهنگ شرکتی، محیط کسب‌وکار، برنامه‌های مدیریتی و تصمیمات سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. با توجه به این سطح پذیرش و مقبولیت پایداری، امروزه سازمان‌های کسب‌وکار سراسر جهان با چالش پذیرش راهبردها و فعالیت‌های مناسب مدیریتی برای پاسخ‌گویی مؤثر به مسائل اجتماعی، اخلاقی، زیست‌محیطی و حاکمیت شرکتی در خلق عملکرد پایدار روبه‌رو شده‌اند.
در گذشته، سازمان‌های کسب‌وکار، عملکرد خود را در زمینۀ تراکنش‌های اقتصادی گزارش می‌کردند که با مرور زمان مشخص شد نتایج مالی ارتباط کمتری با عصر پیشرفت‌های فنی داشته و حرکت به سمت توجه به اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی عملیات شرکت‌ها آغاز شد.
در سال‌های اخیر، ذی‌نفعان، سرمایه‌گذاران، قانونگذاران، مؤسسات و سازمان‌های جهانی و عامه مردم در سطح وسیع، به طور فزاینده‌ای به دنبال اطلاعات مربوط به نشانگرهای کلیدی سنجش عملکرد مالی و غیرمالی هستند و این به معنی پذیرش یک چهارچوب گزارشگری پایداری در همۀ ابعاد آن است.
کتاب حاضر در هفت فصل تألیف شده است:
۱. پایداری کسب و کار
۲. اصول، تئوری‌ها، تحقیقات و آموزش پایداری
۳. منابع و محرک‌های ضوابط نوین پایداری کسب و کار
۴. بعد اقتصادی مالی پایداری
۵. ابعاد غیرمالی پایداری
۶. گزارشگری و اطمینان‌بخشی عملکرد پایدار کسب و کار
۷. مسائل نوظهور در عملکرد، گزارشگری و اطمینان‌بخشی پایداری
در پایان هر بخش سوالات چندگزینه‌ای و تشریحی همراه با پاسخ جامع برای خوانند آورده شده که جهت جمع‌بندی و تثبیت مطالب سودمند است.
کتاب «پایداری کسب و کار در ایران» توسط پرفسور ذبیح‌الله رضایی و دکتر سیدمحمود میریزدی در ۶۳۵ صفحه تألیف و انتشارات بورس آن را با قیمت ۱۵۰هزار تومان منتشر نموده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com