0  |  0

کاهش انتشار آلاینده‌ نتیجه رشد تولید برق پاک

کاهش انتشار آلاینده‌ نتیجه رشد تولید برق پاک

با افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران به سطح ۹۲۰ مگاوات، پایداری تولید برق در کشور افزایش و انتشار آلاینده در بخش نیروگاه‌‌های برق کاهش یافت. تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود ۵۹۱۳ میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد. به‌گزارش «ایسنا» این میزان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده بیش از یک‌میلیارد و ۶۷۹ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که در تولید برق از منابع انرژی فسیلی به‌کار گرفته می‌شود، کاسته و بیش از ۱۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود. بنابر این گزارش، تاکنون ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر به بیش از ۹۲۰ مگاوات رسیده است و عملکرد این نوع از نیروگاه‌ها همچنین موجب عدم‌انتشار بیش از ۲۵ هزار تن آلاینده‌های محلی شده است. با استقبال خوب سرمایه‌گذاران تاکنون ۵هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس‌کوچک با مجموع ظرفیت ۶۹ هزار و ۳۲۰ کیلووات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است. این گزارش حاکی است، بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۹‌درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۳۴ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست‌توده، ۲درصد بازیافت حرارتی و ۲ درصد توربین‌های انبساطی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com