0  |  0

کارآفرینی بانوی سرپرست خانوار با راه اندازی کارگاه چرم دوزی

کارآفرینی بانوی سرپرست خانوار با راه اندازی کارگاه چرم دوزی

فریده جعفرنیا بانوی سرپرست خانواری است که با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی، زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.
وی در این باره می‌گوید: با راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی تاکنون زمینه اشتغال ۴۵ نفر به طور غیرمستقیم و ۱۰ نفر دیگر به صورت مستقیم فراهم شده است.
این زن سرپرست خانوار در سال ۹۶ با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد با رقم ۱۵ میلیون توانست کارگاه چرم‌دوزی خود را راه‌اندازی کند.
وی در این‌باره می‌گوید: از آنجا که به رشته‌های هنری علاقه زیادی داشتم، همواره در یادگیری این هنرها اهتمام می‌ورزیدم تا اینکه برای گذراندن زندگی خود و دو فرزندم مجبور شدم سخت کار کنم. در ابتدا به فراگیری مهارت‌های شغلی در زمینه چرم‌دوزی مشغول شدم و توانستم در مدت کوتاهی در یادگیری این رشته هنری از مربی خودم پیشی بگیرم و آرزوی دیرینه خودم که ایجاد کارگاه چرم‌دوزی بود را عملی کنم.
جعفرنیا می‌گوید: تلاش‌های مستمر برای افزایش مهارت‌های شغلی در حوزه چرم‌دوزی راهگشای کارم شد و رفته رفته توانستم برای گسترش و رونق کاارگاه، زنان سرپرست خانواری که جویایی کار بودند را به فعالیت در گارگاه چرم‌دوزی تشویق کنم.
وی همچنین به ضرورت حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرده و می‌گوید: زنان بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل داده‌اند از این رو نقش به‌سزایی در رونق اقتصادی ایفا می‌کنند؛ زنان در کنار فرزندآوری و تربیت فرزند در خانه می‌توانند شغل‌های خانگی را احیا کنند و در به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی کشور مؤثر باشند.
جعفرنیا می‌افزاید: علاوه بر راه‌اندازی کارگاه، حدود پنج سال است که در غرب تهران غرفه‌ای راه‌اندازی کرده است و محصولات تولید شده کارگاه شامل کفش، کیف، کمربند، وسایل اداری، جاکارتی و دیگر مصنوعات چرمی را توسط چند نفر از زنان سرپرست خانوار به فروش می‌رساند.
این راهبر شغلی به تلاش‌ها و اقدامات کمیته امداد در حمایت از مشاغل خرد اشاره کرده و ادامه می‌دهد: موفقیت کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد مستلزم فروش محصولات و بازاریابی است و اقدامات و رویکرد اخیر کمیته امداد در حمایت از کارگاه کوچک بسیار ارزنده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com