0  |  0

بیشترین صادرات دانش بنیان ها به عراق

بیشترین صادرات دانش بنیان ها به عراق

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی گفت: در سال ۹۹ بیشترین صادرات دانش بنیان ها به عراق بوده و روسیه، افغانستان، سوریه و ترکیه سایر مقاصد صادراتی این شرکتها بوده است.
روح الله استیری در خصوص میزان صادرات شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۹ گفت: آمار صادرات شرکتهای دانش بنیان در سالی که گذشت به دلیل بروز و ماندگاری پاندمی در نیمه اول سال شرایط خوبی نداشت. اما در نیمه دوم سال به نسبت توانست بخشی از روند و کاهشی خود را ترمیم کند.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمار صادرات از نظر ریالی در سال ۹۹ افزود: آمار صادرات در سال گذشته کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار بوده که با توجه به پاندمی کرونا نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.
وی با اشاره به حوزه‌های صادراتی در سال ۹۹ ادامه داد: حوزه‌هایی که بیشترین متقاضی را برای صادرات داشته به ترتیب مواد شیمیایی، دارو، مواد پلیمری و ماشین آلات صنعتی بوده است و بیشترین صادرات در بخش مواد شیمیایی بود.
استیری گفت: بیشترین صادرات دانش بنیان به کشور عراق با مبلغ به میزان ۱۵۲ میلیون دلار بوده و روسیه، افغانستان، سوریه و ترکیه سایر مقاصد صادراتی شرکتهای دانش بنیان بوده اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com